کد خبر : 4469

اطلاعات بیشتر از اتوبوس برقی کارسان با موتور ب ام و

اطلاعات بیشتر از اتوبوس برقی کارسان با موتور ب ام و

شرکت ترکیه‌ای کارسان از اتوبوس الکتریکی Jest رونمایی کرد که از باتری و موتور برقی بی‌ام‌و i3 بهره می‌برد.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و (BMW) طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه توسعه خودروی الکتریکی و باتری متناسب با آن‌ها انجام داده است. این خودروساز آلمانی علاوه‌بر تامین نیاز محصولات خود، به سایر شرکت‌ها هم برای تولید خودروی برقی کمک می‌کند. بی‌ام‌و i3 یکی از محصولات این شرکت در دنیای فناوری الکتریکی به شمار می‌رود که محبوبیت قابل قبولی نیز در میان مشتریان دارد. موتور الکتریکی و باتری bmw i3 برای استفاده در اتوبوس برقی نیز مناسب هستند. 

Karsan Electric bus BMW i3 / اتوبوس الکتریکی کارسان بی ام و i3

کارسان (Karsan) شرکتی در ترکیه است که اتوبوس‌های تمام الکتریکی با نام جست الکتریک (Jest Electric)، به کمک فناوری برقی بی‌ام‌و تولید می‌کند. در فرآیند ساخت اتوبوس الکتریکی کارسان از سیستم محرکه برقی (موتور الکتریکی) و باتری بی‌ام‌و استفاده می‌شود. 

Karsan Electric bus BMW i3 / اتوبوس الکتریکی کارسان بی ام و i3

اتوبوس برقی کارسان از موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۵ کیلووات (۱۷۰ اسب بخار) و بیشینه گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر، به همراه باتری تکی یا دوگانه خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 بهره می‌برد. البته جست الکتریک نوعی اتوبوس برقی کوچک است که بیشینه سرعت آن در شرایط ایده‌آل به ۷۰ کیلومتربرساعت می‌سد. 

نسخه‌های باتری ۳۳ و ۶۶ کیلووات ساعت (تک باتری و دو باتری) برای اتوبوس الکتریکی کارسان موجود است؛ با توجه به اینکه بی‌ام‌و به‌تازگی باتری i3 را به‌روزرسانی کرده است، هم‌اکنون نسخه‌های ۴۴ و ۸۸ کیلووات ساعت (تک باتری و دو باتری) هم موجود خواهد بود. اگر از شارژر ۲.۷۴ کیلووات متناوب برای شارژ باتری استفاده شود، زمان شارژ باتوجه به ترکیب باتری بین ۶ تا ۸ ساعت متغیر خواهد بود. اما اگر از شارژر جریان مستقیم ۲.۵ کیلووات بهره‌گیری شود، زمان شارژ بسته به نوع باتری بین ۴۰ تا ۱۱۰ دقیقه تغییر می‌کند.

Karsan Electric bus BMW i3 / اتوبوس الکتریکی کارسان بی ام و i3

از جمله سایر مشخصات جالب اتوبوس کارسان می‌توان به جعبه‌دنده اتوماتیک تک سرعته، اسکلت‌بندی یکپارچه، سیستم تعلیق مستقل، ترمز هیدرولیکی دیسکی در جلو و عقب، داشبورد تمام دیجیتال و صفحه نمایش لمسی چندرسانه‌ای ۱۰ اینچی اشاره کرد. باتوجه به نسخه باتری، شعاع حرکتی اتوبوس الکتریکی کارسان به ۸۰، ۱۰۵، ۱۶۵ و ۲۱۰ کیلومتر می‌رسد. خبر خوب این است که خریداران می‌توانند Jest Electric را نه تنها در اروپا، بلکه در ایالات متحده آمریکا نیز تهیه کنند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها