کد خبر : 4154

هرآنچه باید از ب ام و Z4 مدل 2019 بدانید

هرآنچه باید از ب ام و Z4 مدل 2019 بدانید

مدت کوتاهی پس از آن که اولین مدل سری ۸ کانوِرتیبِل به خط مونتاژ کارخانه کمپانی BMW که در دینگولفینگ آلمان واقع شده وارد شد، اکنون نوبت ورود مدل Z4 به خط تولید این کمپانی رسیده است. با این وجود بر خلاف سری ۸ کانورتیبل، مدل Z4 توسط کمپانی BMW ساخته نمی‌شود.

به گزارش خودروتک، در عوض، این خودرو به وسیله‌ی شرکت مهندسی Magna Steyr در کارخانه این شرکت که در شهر Graz اتریش واقع شده، مونتاژ می‌شود. در حالیکه تولید مدل جدید Z4 در حال حاضر در دست انجام است اما مشتریان لذت رانندگی با این رودستر زیبا را تا بهار بعدی و زمانیکه این خودرو به طور رسمی در ماه مارس سال ۲۰۱۹ عرضه شود تجربه نخواهند کرد.

علاوه بر بدنه، هر دو موتور BMW Z4 جدید در اتریش تولید می‌شوند. این موتور‌ها شامل یک موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر اینلاین B58 توربو شارژ با توان تولید ۳۸۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۶۹ پوند فوت که در مدل برتر این خودرو یعنی M40i به چشم می‌خورد و یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر B46 توربو شارژ با خروجی قدرت و گشتاور ۲۵۵ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت که در مدل پایه‌ی sDrive30i به کار رفته، می‌شود.

کمپانی Magna Steyr کار مونتاژ مدل تویوتا سوپرا که مدت زیادی است که در انتظار آن هستیم را نیز بر عهده خواهد داشت که برای کوتاه‌تر شدن این انتظار، تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ که در ماه ژانویه برگزار می‌شود رونمایی جهانی خود را تجربه خواهد نمود.

کمپانی Magna Steyr علاوه بر تولید مدل جدید Z4 و سوپرا، ساخت مرسدس بنز کلاس G در کارخانه Graz خود را از زمان آغاز کار این شاسی بلند در سال ۱۹۷۹ در کارنامه خود دارد. این شرکت همچنین مشغول تولید مدل‌های E-Pace و I-Pace کمپانی جگوار، در کنار سری ۵ جدید کمپانی BMW می‌باشد. به گفته‌ی نشریه‌ی Automotive News، این کمپانی در حال در نظر گرفتن ساخت یک کارخانه‌ی مونتاژ جدید در آمریکا‌ِی شمالی یا چین است.

طبق برآورد کمپانی Magna Steyr این شرکت تا پایان سال جاری کار مونتاژ در حدود ۲۰۰٫۰۰۰ خودرو را به اتمام خواهد رساند، به این معنا که خروجی تولیدی قابل استفاده‌ی کارخانه‌ی این شرکت تقریباً به حداکثر ظرفیت خود خواهد رسید.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها