کد خبر : 3731

بررسی موشکافانه هیوندای النترا 2019

بررسی موشکافانه هیوندای النترا 2019

مدل ۲۰۱۹ یک تغییر چشمگیر برای النترا به حساب می آید: سریع تر، ایمن تر، خانوادگی تر از همیشه‌.

به گزارش خودروتک، اگر فردی کوتاه قد هستید ممکن است که استفاده از خودرو های سگمنت سدان را در نظر گرفته باشید. یکی از مناسب ترین گزینه ها در این سگمنت هیوندای النترا مدل ۲۰۱۹ است که نسبت به مدل ۲۰۱۷ آن تماما بروز شده است. به عبارتی دیگر مدل ۲۰۱۹ این سدان جمع و جور یک بروز رسانی بزرگ را دریافت کرده است.

طراحی ظاهری این خودرو به لطف تقلید از ظاهر مدل های لکسوس خشن تر از همیشه به نظر می رسد و پنجره ی مشبک آن مانند یک پوزخند بر ظاهر این خودرو نقش بسته است. همچنین چراغ های جلو خودرو کشیده و تیز تر از گذشته طراحی شده اند و در آنها از لامپ های مه شکن استفاده شده است.

اتاق هیوندای النترا 2019

تغیرات دیگر ظاهر خودرو شامل : طراحی مجدد کاپوت خودرو، چراغ های عقب و در صندوق عقب است. کلمه ی “Elentra” نیز بر روی درب صندوق عقب هک شده است که در نتیجه آن پلاک خودرو بر روی سپر انتقال یافته است. رینگ های خودرو مجددا طراحی شده اند همچنین چراغ های جلوی LED، بصورت استاندارد بر روی مدل های Limited عرضه می شوند.

البته این تغیرات ظاهری، طول این خودرو را از ۴٫۵ به ۴٫۶۲ متر افزایش داده است. دیگر ابعاد این خودرو شامل ارتفاع، عرض، فضای سر و فضای پا مانند مدل سال قبل بدون تغییر باقی مانده است.

هیوندای النترا 2019
هیوندای النترا 2019
هیوندای النترا 2019
هیوندای النترا 2019

کابین خودرو از تغییرات چشم گیر کمتری برخوردار شده است. با این وجود مواردی که در نگاه اول به چشم می آیند شامل : صفحه نمایش سرعت سنج جدید و کنسول مرکزی مجددا طراحی شده است. در رابطه با تغییرات صورت گرفته در کنسول مرکزی می توان از جابجایی و تغییر شکل دکمه ها و طراحی جدید دریچه های کولر نام برد، اما با این

حال با توجه به ترکیب رنگ و تریم استفاده شده در کابین خودرو شاید آن طراحی داخلی لوکس و لاکچری ای که از برند هیوندا انتظار دارید را برآورده نکند.

اتاق هیوندای النترا 2019
اتاق هیوندای النترا 2019
 
اتاق هیوندای النترا 2019
اتاق هیوندای النترا 2019

هنوز هم مقدار زیادی از مواد تشکیل دهنده ی قطعات داخل کابین خودرو از پلاستیک است. درست است که این خودرو یک مدل اقتصادی است و قیمت آن از ۱۷,۰۰۰ دلار شروع می شود اما با این حال کیفیت مواد بکار رفته در خودروی تستی که در اختیار ما بود و به همراه آپشن های اضافی قیمتی نزدیک به ۲۷,۰۰۰ دلار داشت، خیلی مناسب نبود.

با وجود اینکه سدان های متوسط امروزی قیمتی در حدود ۳۶,۰۰۰ دلار دارند و شما میتوانید النترا را با نصف این قیمت خریداری کنید اما در هر صورت نباید شرایط کیفیت قطعات خودرو به گونه ای باشد که این حس را داشته باشید که از یک سری از امکانات صرف نظر کرده اید.

در زیر کاپوت النترا ۲۰۱۹ یک موتور خطی قرار گرفته است. موتور استاندارد این خودرو حجمی برابر ۲ لیتر دارد و ۴ سیلندر است. همچنین این موتور توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. با این حال بر روی مدل های Eco ( اقتصادی) این خودرو هنوز هم موتور ۱٫۴ لیتری خطی ۴ سیلندری توربوشارژ قرار می گیرد. این موتور ها توانایی تولید ۱۲۸ اسب بخار نیرو و ۲۱۱ نیتون متر گشتاور را دارد.

موتور هیوندای النترا 2019

برای تست ما تمام خودرو های در دسترس، مدل های Limited بودند که به یک گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک مجهز شده بودند. گیربکس دستی ۶ سرعته بصورت استاندارد بر روی مدل پایه ی SE عرضه می شود. و این در حالی است که مدل های Eco به یک سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه مجهز هستند.

میتوان گفت که النترا به عنوان یک خودرو سواری پایه، انتخاب بدی نیست. این خودرو در بازه ی رقابتی خود سرعت و قدرت بالایی دارد. البته کمی تکان و لغزش در فرمان دهی و بدنه خودرو وجود دارد که شدت این مورد به اندازه ی مدل Veloster N هیوندای نیست.

اتاق هیوندای النترا 2019
داشبورد هیوندای النترا 2019

در مسیر تست در یک سراشیبی در حالی که ما با سرعت تقریبا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت بودیم، دو جوان با سرعت بالا در روبروی ما ظاهر شدند اما با کمک دیسک های ترمز ۱۱ اینچی و سیستم ترمز ABS خودرو توانستیم از تصادف جلو گیری کنیم.

النترا ۲۰۱۹ به امکانات ایمنی بیش از هر چیزی دیگری اهمیت داده است. دوربین های دید عقب و هشدار های راهنمای خطوط بهمراه تشخیص نقطه کور بصورت استاندارد بر روی تمامی تریم های النترا عرضه می شوند.

مدل های SEL النترا و مدل های پیشرفته تر آن به سیستم SmartSense هیوندای مجهز شده اند که در حال حاضر شامل امکاناتی نظیر : جلوگیری از تصادف از جلو، سیستم کمکی رانندگی در بین خطوط و سیستم هشدار برای تمرکز و توجه راننده است. بنابر اعلام هیوندای این امکانات بر روی ۷۵ درصد از محصولات خط تولید قرار می گیرند. علاوه بر اینها سیستم کمکی خروج ایمن از خودرو نیز بر روی مدل های Limited عرضه می شود.

داشبورد هیوندای النترا 2019
فرمان هیوندای النترا 2019

این بسته ی آپشنال ۳,۳۵۰ دلاری همچنین شامل سیستم هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از عقب، هشدار تصادف از جلو به همراه تشخیص عابر پیاده و کروز کنترل تطبیق پذیر و همچنین شامل امکانات جانبی ای مانند: سیستم اطلاعات و سرگرمی و نویگیشن بهمراه صفحه نمایش ۸ اینچی، سانروف و صندلی های حافظه دار می باشد.

عملکرد سیستم کمکی رانندگی بین خطوط در تست های انجام شده مناسب است، همچنین سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر در ساعات ترافیک سنگین کاملا کاربردی عمل میکند و در مواقع نیاز سرعت را به خوبی کاهش میدهد و مانند بعضی از خودرو های هم رده ی خود ترمز گیری ناگهانی ندارد.

با افزایش هر ساله ی تنها ۱۵۰ دلار در مدل های پایه و ۵۵۰ دلار در مدل های SE، قیمت النترا ۲۰۱۹ همچنان مناسب باقی می ماند.

 

مشخصات هیوندای النترا 2019 Limited
2019 Hyundai Elantra Limited
موتور 2 لیتری خطی 4 سیلندر
توان خروجی 147 اسب بخار نیرو / 179 نیوتن متر گشتاور
گیریکس 6 سرعته ی اتوماتیک
نوع دیفرانسیل دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت 8.4 لیتر در شهر/ 6.3 لیتر در بزرگراه/ 7.3 لیتر بصورت ترکیبی
وزن 1290 کیلوگرم
تعداد سرنشین 5 نفر
ظرفیت صندوق عقب 408 لیتر
قیمت پایه 17,100 دلار
قیمت تمام شده‌ی خودروی تست 26,835 دلار
زمان فروش در حال فروش

منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها