کد خبر : 3376

ب ام و سری 3 پیروز است یا تسلا مدل 3؟

ب ام و سری 3 پیروز است یا تسلا مدل 3؟

چندین دهه است که ب ام و M3 یک استاندارد در بین سدان های اسپرت به حساب می آید؛ به همین خاطر هر سدانی که ادعای اسپرت بودن داشته باشد، خواه یا ناخواه با آن مقایسه می شود.

به گزارش خودروتک، با ظهور نسخه Performance از تسلا مدل 3 و عملکرد مناسبی که این سدان برقی از خود به نمایش گذاشته، برخی بر این باورند که دوران پادشاهی ب ام و M3 به سر آمده و این اتومبیل برقی استانداردهای جدیدی را در کلاس سدان های کامپکت اسپرت تعریف می کند.

Tesla model 3 performance (1)

بد نیست اشاره کنیم از عمر نسل کنونی M3 حدود 5 سال سپری شده، با توجه به رقابت شدیدی که اینک در صنعت خودرو جریان دارد، می توان گفت که این خودرو یک مدل قدیمی به شمار می رود و باید با نسلی جدید جایگزین شود.

bmw m 3 (4)

از آنجایی که مدل 3 اخیرا معرفی شده، این سدان برقی از تکنولوژی بروزتری برخوردار بوده و می تواند M3 را با دردسرهای زیادی روبرو کند، به ویژه اینکه تسلا قیمت نسخه Performance را اخیرا کاهش داده و آن را بصورت استاندارد با پکیج Upgrade Package ارایه می کند.

Model-3-Performance-Midnight-Silver-Tarmac-Motion

اگر بخواهیم به مشخصات فنی اشاره کنیم، باید بگوییم که در زیر کاپوت ب ام و M3 یک موتور 3 لیتری توربو قرار دارد. این موتور 425 اسب بخار قدرت و 658 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.

2015bmw-m3-sedan

با تکیه بر چنین قوای محرکه توانمندی، ب ام و M3 شتاب صفر تا 97 کیلومتر در ساعت را در عرض 3.9 ثانیه محقق می کند، این در حالی است که در برخی تست ها رکوردهای بهتری بدست آمده؛ حداکثر سرعت این خودرو در 250 کیلومتر در ساعت بصورت الکترونیکی محدود شده است.

bmw m 3 (1)

در مقابل تسلا مدل 3 نسخه Performance نیروی خود را از دو موتور الکتریکی دریافت می کند. این دو موتور در مجموع 450 اسب بخار قدرت و 638 نیوتن متر گشتاور دارند. به گفته تسلا این خودرو برای رسیدن به سرعت 97 کیلومتر در ثانیه فقط به 3.3 ثانیه زمان نیازمند بوده و مثل رقیب باواریایی در مسیر مستقیم قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

tesla model 3 performance

از لحاظ مسافت قابل پیمایش با باک یا باتری پر، هر دو خودرو وضعیت تقریبا مشابهی داشته و می توانند تا 500 کیلومتر را پشت سر بگذارند.

Model-3-Performance-Red-Rear-Motion-1

برای اینکه مقایسه عادلانه تری داشته باشیم، باید تا زمان معرفی نسل جدید M3 در سال 2020 منتظر بمانیم. با این حال آمار و ارقام موجود نشان می دهند که تسلا مدل 3 نسخه Performance عملکرد بسیار تحسین برانگیزی داشته و ممکن است حتی نسل جدید M3 نیز نتواند پا به پای آن حرکت کند.

Model-3-Performance-Red-Turn-2-898x505

به نظر می رسد با فراگیر شدن پیشرانه های الکتریکی و قابلیت های بالای آنها، عرصه بر پرچمداران و مدل های نامدار پیشین تنگ تر و تنگ تر شود. شاید ارایه نسخه ای تمام برقی از M3 تنها راه ممکن برای مقابله با تسلا مدل 3 نسخه Performance باشد. حال باید منتظر ماند و دید که پاسخ باواریایی ها به تسلا چه خواهد بود.

Tesla model 3 performance (2)

در جدول زیر می توانید بصورت خلاص و مفید مشخصات ب ام و سری 3 و تسلا مدل 3 نسخه Performance را مقایسه کنید.

Tesla-Model-3-And-BMW-M3-Comparison-Image-1-751x800

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها