کد خبر : 2521

بررسی موشکافانه ب ام و X7؛ رولزرویس آلمانی

بررسی موشکافانه ب ام و X7؛ رولزرویس آلمانی

به دنیای جلو پنجره های عظیم الجثه خوش آمدید. بی ام و X7 به عنوان بزرگ ترین SUV ساخته شده توسط شرکت آلمانی بی ام و رسما رونمایی شد. X7 آمده تا به جنگ لندرور دیسکاوری و مرسدس بنز GLS برود.

به گزارش خودروتک، طول و عرض این SUV به ترتیب معادل 5,151 و 2,000 میلی متر است و ارتفاع آن نیز 1,805 میلی متر می رسد که قطعا این اعداد در ذهن خواننده این سوال را به وجود می اورد که پهنای جلو پنجره این خودرو چقدر می تواند باشد؟

X7 در تمامی ابعاد از رنجرور بزرگ تر است و عملا با ورود به بازار باید آن را یکی از عظیم الجثه ترین SUV ها قلمداد کرد. به همین دلیل در داخل خودرو شما با فضای بسیار بزرگی طرف هستید. X7 در دو حالت از نظر تعداد و آرایش صندلی ها قابل سفارش و شخصی سازی است.

مدل های 7 و 6 نفره دارای سه ردیف صندلی 2 نفره می باشند. تمامی صندلی ها قابلیت خواباندن و حرکت به صورت کاملا برقی را دارند. در حالت عادی و با استفاده از تمامی ظرفیت سرنشینان فضای صندوق عقب معادل 326 لیتر است و زمانی که دو ردیف صندلی عقب را بخوابانید فضا به رقم 2,120 لیتر می رسد.

سقف تمام شیشه ای سه بخشی بی ام و X7 اجازه عبور نور به داخل را می دهد و سیستم تعلیق بادی فارغ از تعداد سرنشینان و میزان باری که در خودرو قرار دارد همه چیز را در وضعیت اولیه خود حفظ خواهد کرد.

مهم ترین بازارهای بی ام و X7 که با کد تولیدی G07 توسط سازنده نام گذاری می شوند آمریکا، چین، روسیه و خاورمیانه خواهند بود. بی ام و حتی در نظر دارد تا با عرضه X8 یک گام دیگر فراتر رود. البته در حال حاضر همه چیز در حد حدس و شایعه است.

سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت بود که ب ام و از مدل کانسپت X7 پرده برداری کرد. مهم ترین المان طراحی X7 را باید جلو پنجره عظیم الجثه کروم کاری شده آن دانست.

چراغ های LED جلو با ظرافت و زاویه خاصی طراحی شده اند و بی ام و امکان انتخاب پروژکتورهای لیزری را نیز برای خریداران فراهم کرده است.

در حال حاضر بی ام و X7 با دو تریم متفاوت عرضه می شود. تریم استاندارد که با استفاده از قطعات کرومی ظاهر لوکس تری دارد و تریم M Sport که از طراحی و قطعات اختصاصی بهره برده است.

به طور استاندارد X7 به سیستم کمک پارک، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع 4 منطقه ای و سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر تجهیز شده است.

 

در آغاز چهار مدل متفاوت از بی ام و X7 عرضه خواهد شد که به شرح زیر است:

xDrive40i با 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور

xDrive 50i با 456 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور

xDrive30d با 265 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور

xDriveM50d با 400 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور

بی ام و X7
تمامی مدل های  بی ام و X7 به جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونیک مجهز هستند و قابلیت تجهیز شدن به دیفرنسیل عقب و ترمزهای M Sport را دارا می باشند. هر چهار مدل مذکور مجهز به موتورهای 6 و 8 سیلندر توربوشارژر هستند. حرف d ای نیز که در کنار نام آن ها قرار گرفته علامتی است که نشان گرد مدل دیزلی است. در زیر کاپوت این مدل ها یکی از معروف ترین موتورهای حال حاضر بی ام و یعنی B58 که یک موتور 6 سیلندر توربوشارژر است و یا موتور N63 که یک موتور 8 سیلندر تویین توربوشارژر است قرار گرفته است.

سیستم تعلیق این SUV در جلو از نوع دوبل جناغی است و در عقب از نوع اتصال 5 تکه به همراه فنرهای بادی است. به طور استاندارد نیز رینگ های 21 اینچی با سایز لاستیک 285/45 چهار فصل بر روی بی ام و X7 قرار داده شده است و رینگ های 22 اینچی نیز یک آپشن انتخابی خواهند بود.

از نظر بهای خودرو نیز مدل 40i در آمریکای شمالی قیمت پایه برابر با 73,900 دلار و مدل 50i نیز 92,200 دلار دارد که بسته به تجهیزات و امکانات به این ارقام افزوده خواهد شد.

جالب است بدانید که ب ام و تا چند سال قبل برنامه ای برای عرضه یک SUV فول سایز نداشت. اما بازار داغ کراس اوور ها و شاسی بلندهای لوکس در چند سال اخیر باعث شد تا این کمپانی سرمایه گذاری قابل توجهی را در زمینه ساخت مدل های لوکس انجام شد و ماحصل این پروژه توسعه پلت فرم سری هفت برای ساخت یک مدل کراس اوور/ شاسی بلند بود که چند ماه قبل به تولید رولزرویس کالینان منجر شد.

تست های پیش از تولید رولزرویس کالینان که با بدنه رولزرویس فانتوم انجام می شد

با توجه به هزینه هنگفت این پروژه که منجر به ساخت نسلی و سنت شکن از خودروهای رولزرویس شد، طبیعی بود که ب ام و محصولی ارزان قیمت تر را نیز با همان الگوی فنی و با نشان خود ارائه دهد و ب ام و X7 ماحصل چنین رویکردی است. حتی برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که جلوپنجره بزرگ و عظیم این خودرو نیز با هدف مشابهت داشتن به چهارچوب فنی برای نصب جلوپنجره بزرگ رولزرویس طراحی شده است.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2018/05/Rolls-Royce-Cullinan-2019-1.jpg

بنابراین شاید برای برخی مشتریان که به درخشش فرشته نقره ای رولزرویس بر جلوی کاپوت خودرو خود اهمیتی نمیدهند، خرید ب ام و X7 بتواند از توجیه اقتصادی فراوانی برخوردار باشد. هرچند که ب ام و در این سگمنت تنها نیست و باید پس از نبرد با رقبای ساخت مرسدس بنز، لکسوس و رنج روور، سهمی از بازار را از آن خود کند.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2018/05/Rolls-Royce-Cullinan-2019-22.jpg

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها