کد خبر : 2293

ب ام و X5 مدل 2019 چگونه خودرویی است؟

ب ام و X5 مدل 2019 چگونه خودرویی است؟

نسل جدید خودروی شاسی بلند بی ام و X5 مدل 2019 در دو نسخه اوایل ماه آینده یعنی آبان 97 عرضه خواهد شد. در این راستا و به تازگی مشخصات فنی مربوط به هر یک از نسخه‌ها و همچنین قیمت آن‌ها اعلام شده است.

به گزارش خودروتک، شعبه بی ام و در استرالیا به تازگی قیمت و ویژگی‌های نسل چهارم خودروی شاسی بلند بی ام و X5 را بیان کرد. گفتنی است که این خودرو از اوایل ماه آینده یعنی آبان عرضه خواهد شد. این خودرو در دو نسخه xDrive 30d و xDrive M50d تولید می‌شود که نسخه xDrive 30d با قیمت پایه 112900 دلار عرضه می‌شود و نسخه پیشرفته‌تر یعنی xDrive M50d قیمتی معادل 149900 دلار دارد.

جالب است بدانید که مدل 30d با نیروی محرکه توربودیزل 6 سیلندر خطی سه لیتری قدرتی معادل 261 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متری را فراهم خواهد کرد. این در حالی است که این قدرت از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار از طریق سیستم چهارچرخ محرک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. از طرفی با چنین قدرتی بی ام و X5 در زمان 6.5 ثانیه قادر است، از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. از تجهیزات استاندارد و پایه مدل xDrive 30d می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار عقب، سیستم حرکت بین خطوط و همچنین سیستم کمکی فرمان در بزرگراه اشاره کرد.

بی ام و X5

این در حالی است که در بخش امکانات و تکنولوژی‌های داخل کابین بی ام و X5 مدل xDrive 30d می‌توان به سیستم اپل کار پلی این خودرو اشاره کرد که قادر است اطلاعات تراقیکی را به صورت آنلاین به راننده نشان دهد. همین‌طور سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته با 10 بلندگو، رادیو دیجیتال، آینه وسط الکتروکرومیک حساس به نور و همچنین آینه‌های تاشوی برقی از دیگر امکانات این خودروی شاسی بلند محسوب می‌شوند.

این خودرو از چرخ‌هایی مزین به رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی بسیار باکیفیت و مجهز به پکیج آفرود xLine خواهد بود. از طرفی جالب است بدانید آن دسته از رانندگانی که مشتاق دریافت ویژگی‌های آفرود بیشتری هستند می‌توانند پکیج XOffroad را سفارش دهند. این پکیج شامل سیستم تعلیق بادی، صفحه محافظ زیر خودرو، دیفرانسیل الکترونیکی عقب و حالت رانندگی آفرود خواهد بود.

همچنین به مانند دیگر محصولاتِ این خودروساز آلمانی تبار، بی ام و X5 نیز دارای تیپی به نام Msport خواهد بود. گفتنی است که این تیپ در گذشته بیشترین فروش خودروی بی ام و X5 را به خود اختصاص می‌داد. این کیت اسپرت با قیمت 4 هزار دلار اضافه ارائه خواهد شد که امکاناتی مانند ترمزهای قوی،رینگ‎‌های اسپرت و سیستم تعلیق فعال را به برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. همچنین با انتخاب این تیپ مشتریان می‌توانند از بین رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی و 20 اینچی، مدلی مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. علاوه بر این‌، رینگ‌های 21 اینچی نیز قابل سفارش است که برای سفارش آن مشتریان می‌بایست مبلغی اضافه بپردازند.

داخل کابین بی ام و X5

دیگر مدل بی ام و X5 مدل M50d است که به عنوان نسخه قدرتمندتر این SUV باواریایی شناخته می‌شود. این مدل در مقایسه با مدلی که در بالا معرفی کردیم از تجهیزات بیشتری برخوردار است. درواقع رینگ‌های 22 اینچی، وکیوم درها، سیستم تهویه اتوماتیک پیشرفته‌تر، داشبورد چرمی، جالیوانی‌های جلوی خودرو مجهز به گرمکن و سردکن، پشتی حمایت کننده از ستون فقرات، سیستم صوتی استریو با 16 بلندگوی حرفه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک پیشرفته‌تر، چراغ‌های لیزری و همچنین کیت بدنه M همه و همه از تجهیزات داخلی این خودرو محسوب می‌شوند.

در بخش فنی و قوای محرکه نیز این نسخه شاسی بلند بی ام و X5 به یک پیشرانه 6 سیلندر با 4 توربو مجهز است که قدرتی معادل 394 اسب بخار و 760 نیوتن متر را تولید خواهد کرد. گفتنی است این شاسی بلند بزرگ و جادار قادر است در 5.2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

داخل کابین بی ام و X5

جالب است بدانید که در نسخه M50d بی ام و X5 ویژگی‌های اسپرت بیش از پیش مد نظر بی ام و بوده است. از این رو این خودروی شاسی بلند با سیستم تعلیق فعال و سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب همراه است. سیسم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته BMW Live Cockpit و همچنین نمایشگری مخصوص راننده از دیگر امکانات جانبی این نسخه از بی ام و X5 است. با این حال گفتنی است که این خودرو در کابین جلو از دو نمایشگر 12.3 اینچی بهره می‌برد. درواقع سیستم لایو کاکپیت بی ام و به عنوان رقیبی قدرتمند برای سیستم Virtual Cockpit آئودی و همچنین سیستم MBUX مرسدس بنز محسوب می‌شود. گفتنی است که این نسخه از تجهیزات استاندارد نسل چهارم بی ام و X5 نیز سود می‌برد. این سیستم شامل هداپ دیسپلی، خروجی USB برای سرنشینان عقب و صندلی‌های اسپرت خواهد بود.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها