کد خبر : 2149

هرآنچه از مزدا 3 مدل 2019 می دانیم

هرآنچه از مزدا 3 مدل 2019 می دانیم

مزدا 3 جدید، خودروی هاچ بکی است که در پاییز امسال رونمایی خواهد شد. این خودرو می تواند رقیب سرسختی برای مرسدس بنزهای کلاس A و آئودی A3 باشد. در ادامه به بررسی آنچه که تا به حال از مزدا 3 جدید می‌دانیم خواهیم پرداخت.

به گزارش خودروتک، انتظار می‌رود که نسل جدید خودرو مزدا 3 در نمایشگاه لس انجلس که در آبان ماه برگزاری خواهد شد، معرفی شود. این خودرو ظاهری متفاوت‌تر و امکاناتی پیشرفته‌تر از مدل های قبلی خود خواهد داشت. سایت بررسی خودرو Auto Express بیان کرده است که مزدا 3 جدید، یک مدل هاچ بک خواهد بود و قصد اصلی این خودرو رقابت با خودرو های کلاس A مرسدس بنز و آئودی A3 است. به همین دلیل، طرفداران و مشتریان پروپاقرص مزدا در انتظار پیشرفت‌های شگرف در این خودرو هستند.

مسلماً کابین و تغییر شکل مزدا، آخرین و اولین تکنولوژی نیست که مزدا آن را تغییر داده است. به لطف استفاده از ساختار جدید و معماری کنونی شاسی‌های مزدا به نام اسکای اکتیو (SkyActiv)، مزدا 3 جدید از سیستم انتقال نیروی قوی‌تر و خاص‌تری استفاده خواهد کرد. مهم‌تر از این، موتور مزدا 3 جدید دارای ویژگی اسکای اکتیو – ایکس (SkyActiv-X) خواهد بود که به فناوری کنترل سوخت‌رسانی و احتراق مجهز است.

این فناوری به خودرو این امکان را می‌دهد که همانند موتورهای دیزلی عمل کند؛ یعنی خودروی بنزینی با بازدهی نزدیک به یک خودروی دیزلی با سوخت بنزین عمل خواهد کرد. این کار با بررسی پیشرفته سیستم سوخت‌رسانی و هوادهی در داخل موتور صورت می‌گیرد. بر اساس برآوردها این موتور می تواند 187 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر تولید کند. خودرو مزدا 3 بر این اساس بر دو نوع SkyActiv-G بنزینی و SkyActiv-D دیزلی برای خرید مشتریان عرضه خواهد شد.

مزدا در بیانیه‌ای در تعریف خودرو جدید خودش گفته است که این مزدا فاصله زیادی با رقیبان خود دارد و کمتر خودرویی می تواند جایگزین آن باشد. شرکت KAI Concept، طراحی‌های مفهومی از این خودرو به تازگی منتشر کرده بود که در طول این مقاله آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

اخیراً کوین رایس مدیر طراحی مزدا در منطقه اروپا در مصاحبه‌ای در مورد مزدا 3 جدید گفته است: تاریخ خودروسازی مزدا نشان داده است که طرح‌های مفهومی فقط یک طرح و ایده باقی نمی‌مانند. ما از ابتدا سعی کرده‌ایم که در این خودرو هرچه در توان داشته‌ایم را عملی سازیم.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها