کد خبر : 2064

برنده کدام است؟ هوندا CR-V یا مزدا CX-5 ؟

برنده کدام است؟ هوندا CR-V یا مزدا CX-5 ؟

تنها یک دهم امتیاز دو مدل هوندا CR-V و مزدا CX-5 را در بالای رتبه بندی‌ پررقابت خودرو‌های شاسی بلند کامپکت ما از هم جدا می‌کند. این دو رقیب هر دو دارای عملکرد، فضای داخلی، و امتیازات ایمنی بسیار خوبی هستند که این ویژگی‌ها به آن‌ها برای متمایز شدن از دیگر خودرو‌های کراس اور در این سطح کمک می‌کند.

به گزارش خودروتک،اما کدام ویژگی‌ها این دو خودرو را از یکدیگر متمایز می‌کند؟ این هدفی است که ما در این مطلب با مقایسه‌ی دو مدل CR-V و CX-5 در ده بخش مختلف به دنبال هستیم تا به شما برای تعیین این که کدام شاسی بلند با سبک زندگی شما بیشترین هماهنگی را دارد کمک کنیم. رتبه بندی‌های خودرو جدید ما همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید به طور مرتب در حال به روز رسانی شدن هستند و در نتیجه امتیازاتی که در این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است با امتیازاتی که در نقد و بررسی‌های ما با آن رو به رو خواهید شد متفاوت باشد. با ما همراه باشید تا دریابیم کدام شاسی بلند کامپکت در این رقابت پیروز میدان خواهد بود :

قیمت

برنده : مزدا CX-5 2018

تنها ۱۰۰ دلار قیمت‌های پایه‌ی این دو خودرو را از یکدیگر متمایز می‌کند، چرا که شروع قیمت مزدا CX-5 2018 از ۲۴٫۱۵۰ دلار بوده و هوندا CR-V 2018 کمی بالاتر و ۲۴٫۲۵۰ دلار قیمت گذاری شده است. مدل پایه‌ی CX-5 علیرغم قیمت پایین‌تر خود به طور چشمگیری امکانات بیشتری را در مقایسه با ارزان قیمت‌ترین هوندا CR-V ارائه می‌کند. مزدا CX-5 حتی از برخی سیستم‌‌های ایمنی پیشرفته‌‌ای مانند سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم ترمز خودکار در سرعت‌های پایین برخوردار است که برای داشتن این امکانات در هوندا CR-V باید چند هزار دلار اضافه هزینه کنید. خریدارانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند می‌توانند با صرف هزینه‌‌ای چند صد دلار پایین‌تر از هوندا CR-V دو دیفرانسیل، صاحب مزدا CX-5 مجهز به سواری دو دیفرانسیل شوند. با توجه به امکانات بیشتر،‌ قیمت پایه‌ی پایین‌تر، و سواری دو دیفرانسیل ارزان‌تر، مزدا CX-5 به عنوان برنده‌ی این بخش انتخاب می‌شود.

قابلیت اطمینان

برنده : هوندا CR-V 2018

هیچ یک از دو مدل مزدا CX-5 و هوندا CR-V در بخش امتیازات قابلیت اطمینان پیش بینی شده در رتبه‌ی برتر این سطح حضور ندارند، چرا که مدل اِسکِیپ کمپانی فورد و مدل اسپورتیج کمپانی کیا رهبری در این بخش را به عهده دارند. با این حال هوندا CR-V با کسب امتیاز ۳ از پنج از سوی کمپانی J.D. Power نسبت به امتیاز ۲٫۵ از پنج مزدا CX-5 برتری دارد.

راحتی صندلی

برنده : مساوی

هر دو مدل هوندا CR-V و مزدا CX-5 مجهز به اتاق‌هایی جادار بوده که فضای پا و سر فراوانی را در هر دو ردیف صندلی ارائه می‌کنند. این دو کراس اور از صندلی‌های جلویی پشتیبان و راحت و همچنین در‌های عقبی که به طور کامل باز می‌شوند و دسترسی به این ردیف صندلی را آسان می‌سازد، برخوردار هستند. شما همچنین می‌توانید از آپشن‌هایی مانند روکش چرم، صندلی‌های جلویی قابل تنظیم به صورت برقی، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی، و حتی یک فرمان دارای سیستم گرمایشی در هر دو خودرو بهره مند شوید.

فضای حمل بار

برنده : هوندا CR-V 2018

فضای حمل بار غار مانند هوندا CR-V به راحتی صندوق عقب کوچک‌تر مزدا CX-5 را شکست می‌دهد. مدل CR-V فضایی برابر با ۳۹٫۲ فوت مکعب را در پشت صندلی‌های عقبی ارائه داده که این رقم پس از خم شدن صندلی‌های پشتی به ۷۵٫۸ فوت مکعب نیز می‌رسد. این در حالیست که مزدا CX-5 تنها دارای ۳۰٫۹ فوت مکعب فضا در قسمت پشتی بوده و فضای ایجاد شده پس از خم شدن صندلی‌های عقب معادل ۵۹٫۶ فوت مکعب خواهد بود.

کیفیت فضای داخلی

برنده : مساوی

این دو کراس اور، تعدادی از زیبا‌ترین فضا‌های داخلی در کلاس خودرو‌های شاسی بلند کامپکت را ارائه می‌دهند. هر دو مدل مزدا CX-5 و هوندا CR-V از طراحی‌های جذابی در اتاق‌های خود برخوردار بوده و در ساخت اتاق‌های این دو خودرو از مواد با کیفیتی در سراسر آن استفاده شده است. علاوه بر این، در هر دو مدل شاهد استفاده از مواد نرم برای پوشاندن تمامی سطوح داخلی هستیم که این در حالیست که این سطوح در بسیاری از کراس‌ اور‌های سایز کوچک دیگر با استفاده از پلاستیک سخت پوشیده شده‌اند.

امکانات فضای داخلی

برنده : هوندا CR-V 2018

با وجود این که مدل CX-5 امکانات بیشتری را در مدل پایه خود ارائه می‌دهد اما این هوندا CR-V است که در نهایت به لطف سیستم اطلاعاتی – سرگرمی پیشرفته‌تر و کاربرد پسند‌تر خود برتری را از آن خود می‌کند. صفحه نمایش لمسی به کار رفته در هوندا CR-V از قابلیت ادغام تلفن همراه هوشمند اپل کار پلی و اندروید اتو برخوردار است (که هر دوی این سیستم‌ها در مزدا CX-5 غایب هستند) و به علاوه، این صفحه نمایش دارای منو‌های کاربر پسندی در خود بوده و برای قابلیت‌هایی که به طور عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از دکمه‌ها و دستگیره‌های بصری بهره گرفته شده است. از طرف دیگر صفحه نمایش اطلاعاتی – سرگرمی مدل CX-5 دارای کنترل‌هایی است که در مکانی نامناسب تعبیه شده و در نزدیکی محل قرار گیری دنده واقع شده‌اند و همچنین به لطف دشواری در یادگیری این سیستم، درک نحوه‌ی کار آن زمان‌بر خواهد بود. امکانات مطلوبی از جمله رادیو ماهواره‌ای، سیستم جهت یابی، چندین درگاه‌ یو اس بی، بلوتوث، و کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه‌ای به عنوان آپشن در هر دو مدل قابل دسترس خواهند بود.

شتاب

برنده : هوندا CR-V 2018

هر دو مدل هوندا CR-V و مزدا CX-5 به موتور‌های چهار سیلندر مجهز هستند. در حالیکه هر دو خودرو قدرت مناسبی را برای گشت و گذار سریع در اطراف شهر فراهم می‌کنند اما این شاسی بلند‌های کامپکت خودرو‌های چندان پرسرعتی محسوب نمی‌شوند. موتور به کار رفته در زیر کاپوت هوندا CR-V به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT متصل است، در حالیکه موتور مدل CX-5 به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت وصل شده است. با این وجود یک آپشن موتور چهار سیلندر توربو شارژ قدرتمند‌تر نیز برای مدل CR-V وجود دارد که قدرت بیشتری را به این هوندا می‌بخشد و در نتیجه برتری در این بخش را برای هوندا CR-V به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، آپشن موتور توربو CR-V راندمان سوخت بهتری را نیز نسبت به موتور پایه‌ی آن ارائه می‌کند.

راندمان سوخت

برنده : هوندا CR-V 2018

زمانیکه صحبت از راندمان سوخت به میان آید، در میان خودرو‌های شاسی بلند کامپکت دو مدل مزدا CX-5 و هوندا CR-V تقریباً بی‌رقیب هستند. ورژن دیفرانسیل جلو مزدا CX-5 راندمان سوختی برابر با ۲۵ مایل بر گالن در شهر و ۳۱ مایل بر گالن در بزرگراه ارائه می‌کند. این در حالیست که مدل‌های دو دیفرانسیل CX-5 در شهر و بزرگراه به ترتیب مصرف سوختی برابر با ۲۴ و ۳۰ مایل بر گالن خواهند داشت. اما با این وجود که مزدا CX-5 دارای راندمان سوخت بسیار خوبی می‌باشد اما هوندا CR-V در این زمینه کمی بهتر عمل می‌کند. هوندا CR-V زمانیکه به موتور پایه و سواری دیفرانسیل جلو مجهز باشد مصرف سوختی برابر با ۲۶ مایل بر گالن در شهر و ۳۲ مایل بر گالن در بزرگراه ارائه می‌دهد. به علاوه، ورژن دو دیفرانسیل این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب راندمان سوختی برابر با ۲۵ و ۳۱ مایل بر گالن به ثبت می‌رساند. اما با این حال تجهیز این خودرو به موتور توربو شارژ آپشنی CR-V راندمان سوخت این شاسی بلند را به ۲۸ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه افزایش خواهد داد.

کیفیت سواری و هندلینگ

برنده : مزدا CX-5 2018

زمانیکه صحبت از جذب دست انداز‌ها و ناهمواری‌ها حین رانندگی در میان باشد هر دو مدل هوندا CR-V 2018 و مزدا CX-5 2018 برتری خود را به نمایش می‌گذارند. هر دوی این شاسی بلند‌های کامپکت قادر هستند تا حتی در ناهموار‌ترین مسیر‌ها نیز سواری نرمی را برای مالکین خود فراهم کنند. اما مزدا CX-5 به لطف عملکرد خود در پیچ‌ها، برتری در بخش سواری و هندلینگ را از آن خود می‌سازد. در جاییکه هوندا CR-V در حین عبور از پیچ‌ها هندلینگ ثابت و آرامی (خسته کننده) را به نمایش می‌گذارد مدل CX-5 صرفا عملکردی هیجان انگیز ارائه می‌دهد. مدل CX-5 نیز همانند بیشتر خودرو‌های کمپانی مزدا،‌ به راحتی یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها برای رانندگی در کلاس خود است چرا که این خودرو از سیستم هدایتی برخوردار است که به خوبی تنظیم شده و مجهز به سیستم سوسپانسیونی است که بیشترین لذت از رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم را برای شما فراهم می‌کند. هر دو مدل به صورت پیش فرض از سواری دیفرانسیل جلو برخوردار بوده و سواری دو دیفرانسیل نیز در هر دو خودرو به عنوان آپشن موجود خواهد بود.

ایمنی

برنده : مساوی

درست همانطور که در بخش‌های دیگر نیز شاهد بودیم، زمانیکه صحبت از امتیازات آزمایش تصادف در میان باشد مدل‌های مزدا CX-5 و هوندا CR-V درست در بالای رتبه بندی‌های شاسی بلند کامپکت قرار می‌گیرند. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) عنوان انتخاب ایمنی بر‌تر را به همراه امتیازات خوبی در تمامی بخش‌های آزمایش تصادف به این دو کراس اور اعطا کرده است. با این حال هوندا CR-V در آزمایشات انجام شده توسط سازمان ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است. مدل CR-V از سوی این سازمان موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره، به همراه امتیاز پنج ستاره در آزمایشات تصادف از جلو و در جناحین، و همچنین امتیاز چهار ستاره در آزمایش واژگونی شده است. این در حالیست که مدل CX-5 تنها موفق به دریافت امتیاز چهار ستاره به طور کلی، امتیاز پنج ستاره در بخش آزمایشات تصادف از جلو و در جناحین، و امتیاز چهار ستاره در بخش آزمایش واژگونی از سوی این سازمان شد. اما زمانیکه صحبت از امکانات ایمنی پیشرفته در میان باشد مدل CX-5 برتری خود را نشان می‌دهد. تمامی مدل‌های CX-5 به همراه تجهیزاتی مانند دوربین دید پشت، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم ترمز خودکار در سرعت‌های پایین عرضه می‌گردند. این در حالیست که مدل CR-V به صورت پیش فرض تنها به یک دوربین دید پشت مجهز است و در نتیجه برای دریافت سیستم‌های ایمنی مدرن ‌بیشتر باید پول بیشتری را هزینه کنید. امکاناتی از جمله سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، کروز کنترل منطبق شونده، و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک در سرعت‌های کامل در ورژن‌های بالاتر هر دو مدل CX-5 و CR-V به عنوان آپشن موجود خواهند بود.

برنده …

هوندا CR-V 2018

رقابت بین هوندا CR-V 2018 و مزدا CX-5 2018 به واقع مسابقه‌ای تنگاتنگ تا صدر رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند کامپکت ما محسوب می‌شود. هر دو مدل ویژگی‌هایی از جمله فضا‌های داخلی لوکس، سواری‌های نرم، و امتیازات ایمنی بالایی را ارائه می‌کنند اما در آخر برتری از آن هوندا CR-V شد. این خودرو دارای مشخصاتی از قبیل مکانیزم قدرتمند‌تر تولید و انتقال قدرت توربو شارژ، محاسبات راندمان سوخت بالاتر، و امتیازات بهتری در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده نسبت به مدل CX-5 می‌‌باشد. این کراس اور کمپانی هوندا همچنین به طور چشمگیری فضای حمل بار بیشتری را همراه با امکانات فضای داخلی کاربر پسند و پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. جای تعجب نیست که هوندا CR-V از سوی وبسایت یو اس نیوز به عنوان برنده‌ی جوایز مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند و بهترین شاسی بلند خانوادگی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد. در حالیکه شکست هوندا CR-V در کلاس خودرو‌های کراس اور کامپکت کار دشواری خواهد بود اما رقبایی مانند مدل اِسکِیپ کمپانی فورد، مدل اسپورتیج کمپانی کیا، و مدل تِرِین کمپانی GMC نیز ارزش در نظر گرفته شدن را خواهند داشت. این رقبا همگی جایگاه‌هایی نزدیک به صدر کلاس خودرو‌های کراس اور کامپکت را به خود اختصاص داده‌اند و یکی از این خودرو‌‌ها ممکن است بهتر از هوندا CR-V یا مزدا CX-5 پاسخگوی نیاز‌های شما باشند.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها