کد خبر : 11009

آیا خرید جیلی امگرند 7 عقلانی است؟

آیا خرید جیلی امگرند 7 عقلانی است؟

کمپانی جیلی و ام جی در بین برندهای چینی از اعتبار بیشتری برخوردارند. این دو خودروسازی در چند سال اخیر تلاش کردند تا محصولات خود را نزدیک به استانداردهای اروپا تولید کنند.

به گزارش خودروتک، کمپانی جیلی و ام جی در بین برندهای چینی از اعتبار بیشتری برخوردارند. این دو خودروسازی در چند سال اخیر تلاش کردند تا محصولات خود را نزدیک به استانداردهای اروپا تولید کنند. بلکه بتوانند در بازار خودرو اروپا نیز خودی نشان دهند. تلاش آن‌ها به‌خوبی به ثمر نشست و حال محصول جیلی امگرند 7 از کمپانی جیلی جزو نخستین محصولاتی است که در بازار اروپا نیز موردتوجه قرارگرفته و مورد آزمون موسسه تصادفات Euro NCAP قرارگرفته است. این محصول از سال 2009 تولید می‌شد. از سال 2013 نیز پا به بازار ایران گذاشت. در ایران نیز باوجود قیمت بسیار بالای برندهای ژاپنی و کره‌ای و یا آلمانی، خریدوفروش جیلی امگرند 7 به‌عنوان یک سدان خانوادگی آمار بالایی را تجربه کرد.

جیلی امگرند 7 در ایران به‌راحتی می‌تواند در عرصه رقابت، رقبای تولید داخل را کنار می‌زند. در مقابل رقبای چینی دیگر موجود در بازار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله قصد داریم این خودرو باکیفیت چینی را بیشتر موردبررسی قرار دهیم و با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

طراحی بدنه جیلی امگرند 7

طراحی ظاهر بدنه جیلی امگرند در عین سادگی زیبا و دلرباست. مهم‌تر از همه این‌که کمپانی جیلی برای طراحی بیرون و داخل خودرو از پلتفرم‌های مشهور کپی‌برداری نمی‌کند و استایل بدنه خاص خود را دارد. نحوه طراحی جلوپنجره و ادغام آن با چراغ‌های جلو، سبک خاصی را برای جیلی به همراه دارد که در خودروهای دیگر آن نیز قابل‌مشاهده است. هم‌چنین هماهنگی چراغ‌های مه شکن جلو با هواکش زیر سپر جلوه بصری جیلی امگرند را کامل کرده است.

نمای جانبی این خودرو با رینگ‌های 16 اینچی پره‌ای و خطوط کشیده شده در امتداد بدنه خودرو کامل می‌شود. به‌عنوان یک سدان 5 نفره ابعاد بدنه و ارتفاع کاملاً مناسب می‌باشد. به‌طورکلی به دلیل این‌که این خودرو متعلق به تقریباً 9 سال پیش می‌باشد، نمی‌توان گفت طراحی به‌روز و مدرنی دارد. اما به‌طورکلی هنوز هم باگذشت این سال‌ها از تولید این خودرو، ظاهر قابل قبولی دارد که بسیاری از خریداران را برای خرید جیلی امگرند 7 مشتاق‌تر می‌کند.

طراحی داخل کابین جیلی امگرند 7

طراحی داخلی این خودرو نیز نسبت به سال تولید آن در بین خودروهای هم‌رده از درجه کیفی بالایی برخوردار است. کابین جیلی امگرند 7 درواقع برای 5 سرنشین تعبیه شده است. اما برای 5 نفر بزرگسال فضا کمی محدود است. برای ساخت صندلی‌های جلو و عقب از روکش چرم مصنوعی باکیفیت بالا استفاده شده است. صندلی راننده دارای سیستم تنظیم برقی 8 جهته و حافظه می‌باشد. صندلی سرنشین جلو نیز به تنظیم برقی 4 جهته مجهز است. هر دو صندلی جلو دارای سیستم گرمکن، سنسور تشخیص وزن و سیستم هشداردهنده باز شدن ایربگ می‌باشند. ازجمله امکاناتی که رانندگی با این خودرو را لذت‌بخش‌تر کرده است می‌توان به سانروف برقی باقابلیت بسته شدن خودکار، سنسور پارک عقب، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی،6 عدد کیسه هوا، سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک و کانال تهویه برای سرنشینان عقب اشاره کرد. امکانات بسیار بالای این خودرو نسبت به سال تولید آن و خودروهای داخلی کم امکانات، باعث شد تا میزان خریدوفروش جیلی امگرند 7 از بدو ورود آن به بازار خودرو ایران بالا باشد.

عملکرد فنی جیلی امگرند 7

جیلی امگرند 7 از یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خود می‌تواند 138 اسب بخار نیرو و 172 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این میزان قدرت موتور برای خودرویی با وزن 1.3 تنی کاملاً قابل قبول است. اما در قسمت شتاب وزن این خودرو تأثیر خود را گذاشته است و به همین سبب نیز این خودرو ازنظر شتاب گیری سرعت پایینی دارد. جیلی امگرند 7 مسافت 0 تا 100 کیلومتر را در 12 ثانیه طی می‌کند. بازهم قابل‌ذکر است که جیلی امگرند 7 حدود 10 سال پیش در خط تولید جیلی قرار گرفته است و نمی‌توان انتظار عملکرد بالایی را از این خودرو با طراحی قدیمی داشت.

بیشینه سرعتی که موتور جیلی امگرند به آن دست می‌یابد، 185 کیلومتر بر ساعت است. ازنظر مصرف سوخت نیز این خودرو در مقایسه باهم رده‌های خود در ردیف خودروهای کم‌مصرف قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان گفت خرید جیلی امگرند 7 جزو گزینه‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در حال حاضر واردات جیلی امگرند 7 به ایران متوقف شده است. و مدل‌های موجود در بازار ایران محدود به سال 2012 تا 2014 هستند. بااین‌وجود، هنوز هم بازار خریدوفروش جیلی امگرند 7 دست‌دوم در جریان است. در حال حاضر قیمت جیلی امگرند 7 دست‌دوم اتوماتیک بین 95 تا 110 میلیون تومان هست.

منبع : ویرلن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها