کد خبر : 1097

جزئیات بیشتر از فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

جزئیات بیشتر از فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

فورد اکسپلورر در طول عمر چندین ساله خود با تغییرات قابل توجهی روبرو شده و از یک خودروی سرسخت و خشن به مدلی متمدن تر تبدیل شده است.

به گزارش خودروتک، شاسی بلند نمادین فورد به فصل جدید خود در داستانی رنگارنگ رسیده است. نسل کاملاً جدید با زیرساخت مبتنی بر سیستم دیفرانسیل عقب… خب بیایید با یکدیگر پیش نمایشی از نسل بعدی این خودرو داشته باشیم.

  • خطوط آشنا

از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتاب زده و رادیکال عمل نکرده است. در واقع شما با اولین نگاه به این خودرو شاید نسل جدید اکسپلورر را یک فیس لیفت ماژور بدانید اما این گونه نیست.

نسل جدید اکسپلورر طراحی کلی روان تری خواهد داشت که مشابه لینکلن آویاتور است. شباهت های دو خودرو به همین جا ختم نمی شود زیرا استایل بخش جلویی نیز ترکیبی از فورد اِج و کانسپت اکسپلورر آمریکا ۲۰۰۸ خواهد بود.

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می دانیم

چراغ های LED اکسپلورر جدید حالت افقی داشته و جلوپنجره آبشاری نیز زیر آن نصب شده است. بخش پایینی سپر از ورودی های مشابه با رنجروور سود برده است. در پروفایل جانبی نیز شاهد ستون C قوی، سقف شناور، فریم های نازک تر شیشه و… خواهیم بود.

  • پلتفرم جدید با طراحی دیفرانسیل عقب

یکی از بزرگ ترین تغییرات نسل جدید این شاسی بلند استفاده از معماری دیفرانسیل عقب CD۶ با پیشرانه ای طولی است. این پلتفرم که در لینکلن آویاتور و حتی نسل بعدی موستانگ هم بکار می رود ابعاد بزرگ تری داشته و باعث می شود اکسپلورر جدید ظاهر بهتری داشته باشد. طبیعتاً این پلتفرم می تواند از سیستم چهار چرخ محرک هم پشتیبانی کند.

به این ترتیب اکسپلورر جدید خودرویی ایمن تر و هیجان انگیزتر در مقایسه با نسل فعلی خواهد بود.

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می دانیم

  • قدرت زیادتر

به لطف جزئیات جدیدی که از قوای محرکه اکسپلورر پلیس اینترسپتور منتشر شده، ما بهتر می توانیم از قوای محرکه نسل جدید اکسپلورر آگاهی پیدا کنیم.این خودرو از پیشرانه های ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبریدی و ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست سود خواهد برد و با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. پیشرانه ۳ لیتری توربو در نسخه اکسپلورر ST حضور خواهد داشت و قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری خواهد داشت.

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می دانیم

مدل ۳.۳ لیتری هیبریدی نیز دارای ترمز احیا شونده ی کارا و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ای خواهد بود که فضای بار عقب را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

  • تکنولوژی

سیستم دستیار راننده کوپایلوت ۳۶۰ فورد به صورت استاندارد در تمامی نسخه ها بکار خواهد رفت و از جمله تجهیزات آن می توان به دستیار پیشگیری از برخورد با شناسایی عابران، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هدآپ دیسپلی با تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.

همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی Sync۳ فورد به صورت استاندارد در اکسپلورر جدید بکار خواهد رفت. صفحه نمایش تبلت مانند، ارتباطات ۴G LTE، اندروید اتو و اپل کارپلی و شارژ بی سیم از دیگر تجهیزات این خودرو خواهد بود.

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می دانیم

  • رقبا و زمان عرضه

نسل جدید فورد اکسپلورر باید به مصاف رقبای برجسته ای همچون جیپ گرند چروکی، داج دورانگو، بیوک انکلیو، جی ام سی آکادیا، شورولت تراورس، هوندا پایلوت، مزدا CX-۹، تویوتا هایلندر و سوبارو ایسنت برود.

احتمالاً این شاسی بلند جدید در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سال جاری رونمایی می شود و فروش آن از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می دانیم

منبع: نوداد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها