کد خبر : 9361

سایپا قیمت 3 محصول خود را اصلاح کرد

سایپا قیمت 3 محصول خود را اصلاح کرد

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، دعوتنامه خودروهای تیبا دوگانه‌سوز ، کوییک دنده‌ای و سایپا 151 پس از اصلاح قیمت، مجددا به مشتریان ارسال خواهد شد.

به گزارش خودروتک، اوایل هفته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو، با اشاره به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند. رضا رحمانی تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش ها و فروش های آتی خواهد بود.

وزیر صنعت درباره ضرر و زیان خودروسازان از این مساله نیز توضیح داد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

تیبا دوگانه‌سوز

رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می شود، باید به آن پایبند باشند.

 

 

سایپا در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود اعلام کرد، دعوتنامه تعهدات خودروهای کوییک دنده‌ای ، تیبا دوگانه‌سوز  و پراید151 که برای اولین بار با قیمت جدید صادر شده بود، مجددا با قیمت قدیم از تاریخ 97/11/11 فعال می شود.

لازم به ذکر است، در صورتیکه مشتریان محترم با دعوتنامه قبلی اقدام به تکمیل وجه نموده باشند، وجه پرداختی مازاد به ایشان مسترد خواهد شد.

دیگر شرکت تابعه سایپا یعنی سایپا ستروئن نیز که عرضه خودروهای سیتروئن C3 را بر عهده دارد نیز در همین راستا قیمت خودروهای تحویلی خود را تعدیل کرده است. این خودرو چندی پیش

از سوی سایپا سیتروئن ٢٣٨ میلیون و ٤٥٠ هزار تومان اعلام شده بود، با صدور اطلاعیه ای در کانال تلگرامی این شرکت با کاهش مواجه شد.

شرکت سایپا-سیتروئن در اطلاعیه ای اعلام کرد:

بدینوسیله باستحضار می رساند که بر اساس نامه دریافت شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محاسباتی خودروی سیتروئن C3، به مبلغ ۱،۸۲۰،۶۶۰،۴۲۰ ریال (بدون مالیات، بیمه و عوارض) و مابه التفاوت قابل پرداخت توسط مشتری به مبلغ ۹۱۰،۳۳۰،۴۲۰ ریال با احتساب بروزرسانی پیش پرداخت مشتری است که مبالغ مالیات، بیمه و عوارض نیز بر عهده مشتری خواهد بود.

 

قیمت سیتروئن C3

سیتروئن C3 دارای طولی معادل ٣٩٩٠ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ١٤٥٧ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ١٦٠٠ سی‌سی که توانایی تولید ١٦٥ اسب بخار را دارد نیز مجهز است.

این قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین نماید.

از گزینه ‌های رفاهی داخل کابین C3 می ‌توان به دوربین دید عقب، صندلی های پارچه ای، کروز کنترل و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. در میانه داشبورد نیز یک سیستم سرگرمی / اطلاعات مجهز به نمایشگر ٧ اینچی تعبیه شده است که ارائه کننده قابلیت‌ هایی همچون مسیریابی ماهواره ‌ای مبتنی بر GPS، رادیو و پخش صوتی، اتصال به تلفن هوشمند، بلوتوث و غیره می باشد.

ظرفیت ٣٠٠ لیتری صندوق عقب و مجموعی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مدرن نظیر ٤ کیسه هوا، سیستم ESP و...از جمله ویژگی های سیتروئن C3 مونتاژی سایپا کاشان خواهد بود.

گفتنی است که نصب پیشرانه ١/٦ لیتری توربو برای نخستین بار در جهان بر روی این بدنه در بازار ایران انجام شده است و به طور کلی تنها خط تولید سیتروئن C3 به غیر از ایران نیز در کشور اسلواکی قرار دارد.

حواشی به قوت خود باقیست

شاید در نگاه نخست، تعدیل شدن قیمت های حاشیه بازار که پیشتر توسط خودروسازان اعلام شده باشد، امر مبارکی تلقی شود اما واقعیت این است که خودروسازان در عوض این عقب نشینی، در خواست وامی هزاران میلیارد تومانی را مطرح کرده اند و حالا قرار است حدود 2000 میلیارد تومان به صنعت خودروسازی تخصیص داده شود. ارائه چنین وامی می تواند زمینه را برای رشد تورم کلی در کشور فراهم کند. در واقع افزایش نقدینگی براساس برخی تئوری های اقتصاد کلان به افزایش تورم منجر می شود.

از سوی دیگر براساس بیانیه اخیر وزارت صنعت، محاسبه قیمت خودروهای تا تاریخ 30 دی ماه براساس قیمت های قبلی خواهد بود اما حالا خریداران خودروهایی با مهلت تحویل بهمن و اسفند دچار نگرانی شدید از قیمت تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند و براین عقیده اند که تفاوت معنا داری بین ثبت نام کنندگان دی ماه و ماه های بعد وجود ندارد.

نامشخص بودن زمان شماره گذاری و تحویل واقعی خودروهای تکمیل وجه شده نیز از جمله دیگر دلایل نگرانی ثبت نام کنندگان است. چرا که ظاهرا در خصوص برخی از خودروها چند ماهی وقفه بین زمان تکمیل وجه و زمان تحویل خودرو ایجاد شده است. در نهایت نیز می توان گفت که با توجه به این وضعیت، تعیین قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی در بازار شب عید بسیار پیچیده می شود و می تواند به تغییر شرایط بازار منجر شود.


منبع: دیجاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها