کد خبر : 8104

قیمت انواع مدل های بسترن در بازار تهران و کرج

قیمت انواع مدل های بسترن در بازار تهران و کرج

چند سالی است که ماشین‌های چینی نیز وارد کشور شده‌اند، بسترن، جک، چری، چانگان و ... همه و همه از برندهای چینی موجود در ایران است. یکی از این برندها، بسترن است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که خرید بسترن در بازار ایران چقدر برایتان آب تمام می‌شود؟

به گزارش خودروتک، هر وقت می‌خواهند از کیفیت ضعیف یک محصول به کنایه یاد کند به آن لقب "چینی" می‌دهند! اما آیا واقعاً این گزاره صحیح است؟ چین یکی از قطب‌های اقتصادی جهان است. انتظار نمی‌رود تمام تولیدات و محصولات این قطب بزرگ اقتصادی بی‌کیفیت باشد. اصلاً با تولید بی‌کیفیت مگر می‌شود اقتصادی قوی داشت؟ همه این‌ها را بیان کردیم تا بگوییم قطعاً تمام اجناس چینی بی‌کیفیت نیستند. گزاره جنس بی‌کیفیت مساوی است به جنس چینی گزاره ایست که شاید به دلیل سیاست‌های غلط وارداتی در اذهان مردم جا افتاده است. تمام این‌ها باعث شده است که هنگام خرید کالاهای چینی دقت بیشتری داشته باشیم.

 
بسترن
خودروسازی فاو یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. در ایران نیز گروه خودروسازی بهمن که پیش‌تر آن را با مونتاژ مزدا 3 می‌شناختیم، نمایندگی این شرکت چینی است.

شرکت فاو (FAW) تاکنون سه مدل از برند بسترن را وارد بازار ایران کرده است. B50 اولین بسترن ایران است، پس‌ازآن B50F وارد بازار گشته و یکی دو سالی است که بسترن B30 نیز در بازار ایران حضور پیدا کرده است.

بسترنB50

بسترن B50 اولین مدل شرکت چینی فاو بود که وارد بازار ایران شد. مشخصات فنی و ظاهری ضعیف و همچنان تبلیغات نه‌چندان خوب باعث شد که این خودرو با اقبال چندانی روبه‌رو نشود و مشتریان زیادی پیدا نکند. به همین خاطر طولی نکشید که این خودرو جای خود را به  B50F در بازار داد. هم‌اکنون تولید این ماشین توسط بهمن خودرو متوقف شده است. 

بسترن B50F

بسترن

ورژن جدید بسترن نسخه فیس لیفت شده B50 است. در B50F تغییرات ظاهری زیادی اعمال شده است. چراغ‌های گرد جای خود را به چراغ‌های مستطیلی داده‌اند که مدل مدرن‌تری محسوب می‌شوند. دریچه‌های کولر که حالت گرد و دایره‌ای داشتند اکنون به شکلی شبیه بال پرنده تبدیل شده و حس بهتری را به مخاطب منتقل می‌کنند. صفر این خودرو نیز اندکی سخت پیدا می‌شود ولی مدل‌های بالای B50F را می‌توان در بازه قیمتی بین 155 تا 165 میلیون تومان خریداری کرد.

بسترن B30

B30 را می‌توان برادر کوچک‌تر مدل‌های قبلی بسترن در ایران عنوان کرد. ماشینی که در رنج قیمتی ارزان‌تر از دو مدل قبلی در بازار ایران عرضه شده است و اتفاقاً نسبت به آن‌ها از اقبال بیشتری نیز بهره‌مند شده است. در نگاه اول شاید تصور کنیم که B30 ازنظر ابعاد کوچک‌تر از B50F است؛ اما کاملاً برعکس است و B30 اندکی بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است و فقط در فاصله بین دو محور 3 سانتیمتر کوچک‌تر از B50F است.

 

بسترن
 

ازنظر قیمت بسترن B30 اقتصادی‌تر بوده و خودرویی ارزان‌قیمت‌تر از B50 و B50F است. برای خرید یک بسترن B30 صفرکیلومتر در دی‌ماه 97 می‌بایست چیزی بین 128 تا 135 میلیون بودجه داشته باشید. مدل‌های کارکرده این خودروی چینی را می‌توانید باقیمت‌های پایین‌تری خریداری نمایید.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها