کد خبر : 6471

ریشه اصلی نابسامانی صنعت خودرو کشور

ریشه اصلی نابسامانی صنعت خودرو کشور

در حال حاضر مشکلات پیش آمده در صنعت خودرو از عهده خودروسازان خارج شده و حاصل مباحث و تصمیمات سیاسی است که باید تحمل کرد تا کشور از این برهه حساس عبور کند.

این روزها بحث تاخیر در تحویل خودروها و تجمع مشتریان ناراضی به یکی از چالشهای خودروسازان بدل گشته است ، چالشی که عوامل مختلفی باعث بروز آن شده اند و نمیتوان خودروسازان را به تنهایی مقصر این موضوع دانست.

ریشه اصلی این نابسامانی ها در مباحث سیاسی و تحریم های ظالمانه است که موجب قطع همکاری خودروسازان خارجی و خروج آنها از کشور شد و باعث گردید خودروسازان نتوانند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

البته نباید خواسته به حق مشتریان نادیده گرفته شود چون آنها با امید اقدام به ثبت نام خودرو نموده اند و اکنون نیز توقع تحویل خودروی خود را از سوی خودروساز دارند ولی در رابطه باید نکات متعددی را تأثیرگزار دانست که به همین دلیل نمی توان تمام تقصیرها را متوجه خودروساز عنوان کرد.

اخیرا تجمعی از مشتریان ناراضی مقابل شرکت سایپا شکل گرفت و کلیپی از این تجمع در شبکه های اجتماعی پخش شد که در این کلیپ کوتاه برخی مشتریان شعارهایی را علیه مدیرعامل گروه سایپا بر زبان آوردند. مطمئنا این مشتریان میدانند که مدیرعامل جدید سایپا حدود دو ماه است که سکان گروه سایپا را بدست گرفته و نمیتواند مسبب مشکلات پیش آمده باشد.

مشکلی که حتی گروه سایپا نیز مسبب آن نیست زیرا سایپا و پارس خودرو بر اساس قرارداد فی مابین با شرکت رنو اقدام به پیش فروش خودرو نموده اند ولی به ناگاه رنو فعالیت خود را به بهانه تحریم تعلیق و کشور را ترک کرده است.

شرکت رنو در دور قبلی تحریمها که تحریم رسمی و قانونی سازمان ملل بود فعالیت خود را در ایران متوقف نکرد و کسی باور نمیکرد اکنون با تحریم ظالمانه و یک طرفه آمریکا فعالیت خود را متوقف و بدون اطلاع قبلی همکاری خود را با پارس خودرو قطع کند ولی در کمال ناباوری این اتفاق افتاد و رنو از کشور خارج شد.

در اینکه میشد پیش بینی و تدبیر بهتری اندیشید شکی نیست ولی باید پذیرفت مشکلات پیش آمده از عهده خودروسازان خارج شده و حاصل مباحث و تصمیمات سیاسی است که باید تحمل کرد تا کشور از این برهه حساس عبور کند و نباید تمام مشکلات پیش آمده را بر گردن خودروساز انداخت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها