کد خبر : 5511

سود اصلی بازار خودرو را چه کسی می برد؟

سود اصلی بازار خودرو را چه کسی می برد؟

روش قیمت‌گذاری خودرو بر اساس قیمت معاملات بازار، روشی اشتباه و فاقد پشتوانه است. این فحوای کلام کاربرانی بود که به سئوال خبرآنلاین در خصوص تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو نصیب چه کسانی می‌شود؟ پاسخ داده بودند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، طرح سئوال درباره گروه های منتفع از فاصله قیمت خودرودر بازار و تحویل کارخانه، بحث قدیمی در خصوص عملکرد شرکت های خودروسازی را گشود و این بار نیز بسیاری از کاربران خبرانلاین مشکل را متوجه واحدهای بزرگ خودروسازی در ایران کردند .

 حمید، از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال نوشته است:" نصیب خودروساز میشه چون داره خودروهاشو تو حاشیه بازار میفروشه جوابگوی ثبت نامی ها هم نیست هیچ کس هم به این تخلفات رسیدگی نمیکنه. "

علی ، دیگر کاربر خبرآنلاین تاکید کرده است:" با سلام کلا ذینفع خودرو سازان هستن وبزرگترین اشتباه اینه که قیمت‌ها افزایش پیدا کنن الان اون کاری باید صورت بگیره از طرف قوه قضاییه فشار به خودروسازان برای به انجام رسیدن تعهداتشان است. "

 نکته ای که در این میان مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت اما مکانیزم قیمت گذاری در این میان بود.برخی به اصل ماجرا در این حوزه پرداخته و تاکید کردند این شیوه از قیمت گذاری شیوه درست و دقیقی نیست. مهدی تاکید کرده است: "این روش قیمت گذاری هیچ پشتوانه منطقی نداره. در حالیکه خودروساز محصولی به بازار تزریق نمیکنه و تولید خودرو انحصاریست، پس تعیین قیمت هم با تولیدکننده است. تعیین قیمت محصول نهایی کدام تولیدکننده این‌جوریه؟ هر محصولی که تولید میشه یک آنالیز قیمت شامل فاکتورهای متعددی داره و در نهایت یک سود منطقی هم براش در نظر می‌گیرن. "

کاربر دیگری نوشته است: "الان قیمت بازار و خودروسازان بالابردن و خودروهای تولیدی رواز طرق نمایندگی وارد بازار آزاد می‌کنند که عمده خودروهای بازار از این طریقه ودرصد کمی دلالان وارد بازار کردند در هرصورت سود با ایران خودرو و سایپاست."

شهنا شرفی نیز گفته است:" به نظر من الان هم تفاوت نرخ به جیب کارخانه می‌رود چرا که فروشندگان آزاد در واقع نمایندگان غیر رسمی کارخانه اند. " کاربران دیگری هم تاکید کرده اند که هنوز خودروهای پبت نامی خود را تحویل نگرفه اند و از این رو درگیر مشکلاتی شده اند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها