کد خبر : 5338

شرایط جدید ورود خودروهای پلاک ارس به داخل کشور

شرایط جدید ورود خودروهای پلاک ارس به داخل کشور

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس شرایط و ضوابط جدید ورود محدود خودروهای دارای پلاک این منطقه را به داخل کشور تشریح کرد.

به گزارش خودروتک، صفر شاسفند گفت: مجوز ورود موقت خودروهای سواری پلاک ارس به مدت یک ماه و یک بار در سال از سوی گمرک ایران صادر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مجوز خودرو ارس پلاک با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی و ارزش کمتر از ۴۰ هزار دلار با ارائه تضمین‌های قانونی امکان تردد در سرزمین اصلی را دارند.وی افزود: مجوز تردد به خودروهای ساخت آمریکا یا با برند آمریکایی داده نمی‌شود.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ارس گفت: صاحبان خودرو در صورت ارائه سند مالکیت، پروانه تردد، کپی کارت ملی و مدارک ثبت شده در سیستم می‌توانند از مرخصی یک ماهه استفاده کنند.

بابک عبدل‌نژاد اظهار کرد: برای انجام بدون مشکل فرآیند صدور مجوز، باید سند مالکیت خودرو و پروانه تردد به نام درخواست‌دهنده بوده و سند خودرو به‌صورت وکالتی و خارج از سازمان منطقه آزاد ارس نقل و انتقال نشده باشد.وی در ادامه گفت: فاصله زمانی یک سال از آخرین مرخصی و معتبر بودن پروانه تردد خودرو در زمان مرخصی الزامی بوده و اولویت با خودروهای فاقد تخلف تاخیر در تمدید تردد است.

عبدل‌نژاد درباره شیوه مراجعه برای اخذ مجوز تردد یک‌ماهه گفت: صاحبان خودروهای پلاک ارس با ارائه معرفی‌نامه سازمان منطقه آزاد ارس به گمرک ایران یا تحویل نامه مرخصی به کارگزار گمرکی صدور مرخصی مستقر در مرکز خدمات خودرویی ارس و در نهایت مراجعه به پلیس راهور می‌توانند نسبت به دریافت پلاک عبور موقت اقدام کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها