کد خبر : 4600

جزئیات کاهش تولید خودروهای سواری در مهر ماه

جزئیات کاهش تولید خودروهای سواری در مهر ماه

بررسی جدیدترین گزارش اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید انواع خودروهای سواری در خودروسازان داخلی در مهر ماه امسال با کاهش میانگین ۴۰.۳ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خودروتک، تولید انواع خودروهای سواری در مهرماه امسال برابر با ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه بوده است، کاهش ۴۰.۳ درصدی داشته است.

براین اساس تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۳۹.۹ درصدی همراه بوده و از ۶۳ هزار و ۱۱۱ دستگاه در مهر ماه سال گذشته، به ۳۷ هزار و ۹۰۵ دستگاه رسیده است.

همچنین مجموع تولید خودروهای سواری در گروه خودروسازی سایپا ۳۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده که نسبت به تولید ۵۴ هزار و ۶۲۰ دستگاهی مهر ماه سال گذشته، کاهش ۴۰.۷ درصدی تولید این شرکت را نشان می‌دهد.

مهرماه امسال تولید انواع سواری در خودروسازان بم با کاهش ۷۵.۵ درصدی روبرو شده به‌گونه‌ای که از ۵۴۲ دستگاه در مهرماه سال گذشته به ۱۳۳ دستگاه رسیده است.

بعد از آن شرکت کارمانیا با تولید ۴۴ دستگاه خودروی سواری در مهرماه سال جاری در مقابل ۱۵۶ دستگاه خودروی تولیدی در مهرماه سال گذشته، کاهش ۷۱.۸ درصدی در تولید داشته است.

علاوه بر این تولید خودروسازی مدیران در مهرماه امسال ۲۵۲۸ دستگاه بوده است که نسبت به تولید ۵۹۳۱ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۵۷.۴ درصدی داشته است.

همچنین کرمان موتور نیز با تولید ۳۰۵۶ دستگاه خودروی سواری در مهر امسال، کاهش تولید ۱۷.۹ درصدی داشته است چرا که در مهرماه سال گذشته میزان تولید این شرکت، ۳۷۲۴ دستگاه بوده است.

 اما برخلاف این شرکت‌ها، تولید خودروهای سواری در دو شرکت گروه بهمن و صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

براین اساس گروه بهمن در مهرماه امسال ۷۵۰ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان تولید ۷۱۴ دستگاه، رشد ۵ درصدی داشته است.

همچنین صنعت خودرو آذربایجان نیز در مهرماه امسال ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری تولید کرده در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته تولید این شرکت ۴۰ دستگاه بوده است. به این ترتیب این شرکت رشد تولید ۱۵۰ درصدی داشته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها