کد خبر : 4358

نامه قطعه سازان به رئیس جمهوری برای افزایش قیمت خودرو

نامه قطعه سازان به رئیس جمهوری برای افزایش قیمت خودرو

اعضای انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی خودروی کشور،​ در نامه ای به رئیس جمهور توجه بیشتر به این صنعت از جمله تامین مواد اولیه و نقدینگی را خواستار شدند.

به گزارش خودروتک، در این نامه آمده است: صنعت قطعه سازی خودرو کشور در شرایط حاد به سر می برد و بحران حاضر در صورت عدم اقدام عملی و عاجل مسئولان به زودی به دلیل بیکاری وسیع کارکنان این صنعت و توقف تولید به فاجعه ای جبران ناپذیر و زیان بار برای اقتصاد کلان کشور و امنیت ملی تبدیل خواهد شد که اثرات خسارت بار اجتماعی آن گریبان گیر ملت و مسئولان خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این نامه حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح قیمت فروش خودرو است، حل مشکل کسری نقدینگی که بدلیل مطالبات معوق از خودرو سازان و افزایش نرخ نهاده های تولید ،گریبانگیر قطعه سازان شده است، دشواری تامین مواد اولیه داخلی و مواد اولیه خارجی و تسویه خرید های اعتباری و مدت دار ارزی قطعه سازان که قبل از افزایش نرخ ارز به تامین مواد اقدام­ کرده ­اما اکنون باید به نرخ روز تسویه کنند چهار مشکلی است که اگر حل نشود هزینه های گزافی را به تولید و صنعت کشور وارد خواهد کرد.

طرح های عملیاتی صنعت قطعه سازی که حدود 550 هزار نفر شاغل مستقیم دارد و تاکنون حدود 30 هزار نفر تعدیل و حدود 70 هزار نفر نفر تعلیق داشته به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و مجلس ­شورای اسلامی ارائه شده است.

گفتنی است؛​ مشکلات یاد شده بیشتر داخلی بوده و در صورت حل این مشکلات، با برنامه ریزی و سیاست گذاری های میان مدت و بلند مدت، قطعه سازان، توان مواجهه با تحریم های ثانویه تحمیلی را خواهند داشت.

در پایان این نامه آمده است: از جنابعالی استدعا دارد به عنوان عالیترین مقام ارشد اجرایی کشور دستور عاجل و اکید جهت حل مشکل صادر فرمایید. ­

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها