کد خبر : 4114

2 راه پیش روی ثبت نام کنندگان ساندرو و تندر 90

2 راه پیش روی ثبت نام کنندگان ساندرو و تندر 90

طرح جایگزینی خودروهای ثبت‌نامی رنو شامل خانواده تندر-۹۰ و ساندرو در حالی از سوی خودروساز داخلی، اختیاری اعلام شده که با توجه به خروج خودروساز فرانسوی از ایران، به‌نظر می‌رسد مشتریان راهی جز جایگزینی یا دریافت پول ثبت‌نام خود ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، اخیرا یکی از خودروسازان داخلی اعلام کرده که به‌دلیل کمبود قطعات، امکان عمل به تعهدات خود در تحویل رنوهای ثبت‌نامی را ندارد و از همین رو دو راه را پیش‌روی مشتریان گذاشته است.

بر این اساس، ثبت‌نام‌کنندگان محصولات رنو (تندر-۹۰ و ساندرو) می‌توانند محصولاتی جایگزین تحویل بگیرند یا نسبت به دریافت پولی که بابت ثبت‌نام واریز کرده‌اند به علاوه سود آن، اقدام کنند. هرچند تاکید شده که دریافت خودرو جایگزین و پول ثبت‌نام، اختیاری است و مشتریان می‌توانند برای دریافت رنوهای پیش‌فروش شده، صبر کنند، با این حال بعید به‌نظر می‌رسد دست بسیاری از آنها به تندر-۹۰ و ساندرو برسد.

طبق اعلام رنو، این شرکت به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، از ایران رفته و دیگر نمی‌تواند قطعات محصولات خود را در اختیار خودروسازان ایرانی بگذارد. از آن سو، ذخایر قطعات تندر-۹۰ و ساندرو نیز رو به اتمام است و کفاف تعهدات ایجادشده را نمی‌دهد؛ بنابراین فعلا امیدی به ادامه تولید این خودروها نیست.

این هم که برخی خودروسازان اعلام کرده‌اند مشتریان می‌توانند برای دریافت رنوهای ثبت‌نامی صبر کنند، چشم‌انداز روشنی ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد رنو تا وقتی تحریم‌ها پابرجا است، به ایران برگردد یا مجوز تولید محصولاتش را با استفاده از قطعات غیر‌اصل، به ایران‌خودرو و سایپا بدهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها