کد خبر : 3361

100 هزار نفر در آستانه اخراج از صنعت قطعه سازی

100 هزار نفر در آستانه اخراج از صنعت قطعه سازی

قطعه‌سازان کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی کشور تعلیق و تعدیل شده‌اند.

به گزارش خودروتک، این روزها خبرهای متناقضی در مورد مکانیزم تعیین قیمت خودرو به گوش می‌رسد و هنوز اطلاع دقیقی از آینده قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در دست نیست. تعیین تکلیف نحوه قیمت‌گذاری خودرو می‌تواند در ادامه، سرنوشت صنعت قطعه‌سازی کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اما صحبت‌های دست‌اندرکاران صنعت قطعه در کشور نشان می‌دهد که این بخش حال و روز خوشی ندارد. 

مازیار بیگلو

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان این‌که فروش قطعه با قیمت‌های پایین اصلاً برای قطعه‌سازان به‌صرفه نیست، گفت: قطعه‌سازان خودرو در کشور با مشکلات متعددی دسته و پنجه نرم می‌کنند. هم‌اکنون قطعات خودرو با قیمت مناسب از قطعه‌سازان خریداری نمی‌شود، که همین امر آنها را با ضررهای بسیاری روبه‌رو کرده است.

قطعات خودرو قطعه‌سازان خودروسازان

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، قطعه‌ساز امکان تولید قطعه نداشته و در نهایت خودروسازان با کسری قطعه مواجهه خواهند شد. امروز نیاز مالی واحدهای تولیدی قطعه‌ساز، ۲۴ برابر افزایش یافته که این موضوع اصلاً با خریدهای خودروسازان مطابقت ندارد. تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی تعلیق و تعدیل شده‌اند و اگر مشکلات قطعه‌سازان ادامه پیدا کند، حجم بیکاری در این صنعت افزایش بیشتری خواهد داشت.

قطعات خودرو قطعه‌سازان خودروسازان

در حالی که امسال به نام "حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری شده است، شرایط موجود در کنار تحریم‌های ایالات متحده آمریکا ضرورت حمایت بیش‌تر از صنایع داخلی مانند خودرو و قطعه‌سازی را نشان می‌دهد. شایسته است که دولت و مجلس شورای اسلامی با ارائه چارچوب‌های مشخص برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسیر حمایت از صنایع مختلف داخلی را آماده و فراهم کنند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها