کد خبر : 3197

هیوندای آزرا 2018 بیش از 300 میلیون تومان ارزان شد

هیوندای آزرا 2018 بیش از 300 میلیون تومان ارزان شد

پس از اینکه هیوندای تصمیم گرفت تا مدل جنسیس را به عنوان مدلی جداگانه و با یک برند مستقل به بازار عرضه کند دیگر هیوندای آزرا به عنوان لوکس ترین محصول سدان این خودروساز در بازار شناخته می شود.

به گزارش خودروتک، قیمت هیوندای آزرا 2018 که در ابتدای پاییز در نمایشگاه خودروی تهران حدود 1.1 میلیارد تومان بود هم اکنون با کاهشی حدود 300 میلیون تومانی روبرو شده است. در روزهای اخیر فروشندگان قیمت هیوندای آزرا 2018 را 800 میلیون تومان اعلام می کردند.

قیمت هیوندای آزرا 2018

هیوندای آزرا حداکثر میتواند 100 میلیون تومان بالاتر از کیا اپتیما فول آپشن به بازار عرضه شود یعنی چیزی حدود 600 تا 700 میلیون تومان.

به لحاظ طراحی ظاهری، می توان گفت که هیوندای آزرای جدید را متحول کرده و دیگر خبری از آن حجم های اغراق آمیز و خطوط سیال نیست. نمایی جلویی این خودرو با محصولات برند لوکس جنسیس همسوتر شده و شکل چراغ ها در نمای عقب هم داج چارجر را در ذهن تداعی می کند.

آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانه‌ی 2.4، 3 و 3.5 لیتر استفاده می‌کند که طبیعتا، نسخه‌ی 2.4 لیتری وارد کشورمان شده است. این محصول، در همه‌ی مدل‌های بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.

ارزان‌ ترین نمونه‌ی آزرا، مجهز به پیشرانه‌ی 4 سیلندر GDI و 2360 سی‌سی خواهد بود که نسخه‌ی تتا (Theta) نام دارد. این محصول، قدرت 190 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 240 نیوتن‌متر از 4000 دور بر دقیقه فراهم می‌کند. وزن آزرا با چنین پیشرانه‌ای، 1556 کیلوگرم است و می‌تواند در زمان 9.7 ثانیه (با بنزین استاندارد جهانی) به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

هیوندای آزرا که در بازارهای جهانی رقیب سخت‌جانی برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا به حساب می‌آید، بعد از یک غیبت سه چهار ساله دوباره در سال 97 و به‌ عنوان مدل 2018 به ایران بازگشت، ولی این‌ بار عرضه‌ کننده آن آسان‌ موتور نبود بلکه کرمان موتور فروش این خودرو را برعهده گرفته است. نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکی با سوناتا LF و اپتیما JF دارد و به همین دلیل نیز فاصله محوری آزرا اختلاف ناچیزی در مقایسه با برادران کوچکتر خود دارد. این سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات چیزی کمتر از همکلاسان ژاپنی و حتی آلمانی خود ندارد اما به دلیل عرضه محدود در بازار هنوز فرصتی برای عرض‌اندامش (مانند آنچه در سالیان قبل می‌ دیدیم) فراهم نشده است.

از امکانات هیوندای آزرا جدید باید مواردی همچون کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، روکش جیر سقف و ستون ها، قابلیت انتخاب حالت های رانندگی مختلف، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی با گرمکن و تا شنونده اتوماتیک، چراغ خوش آمد گویی آینه های جانبی، چراغ مطالعه سرنشینان جلو و عقب، فرمان و دسته دنده چرمی، تودوزی چرمی، گرمکن فرمان، حافظه صندلی، پرده جانبی عقب، پرده عقب برقی، دریچه دسترسی به صندوق عقب از داخل خودرو، صندوق عقب هوشمند، گرمکن صندلی های جلو و عقب، تهویه صندلی های جلو، صندلی راننده با قابلیت افزایش طول نشیمنگاه، تنظیم گودی کمر صندلی های جلو، دریچه تهویه صندلی های عقب، چراغ های جلو و عقب LED، چراغ روشنایی در روز، چراغ های خودکار، سنسور باران، سیستم بخار زدای شیشه جلو، شیشه های سولار، چراغ مشایعت تا درب منزل، کامپیوتر سفری با نمایشگر 4.2 اینچی، کنترل های سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، ساب ووفر و آمپلی فایر، سیستم اندروید اتو و اپل کار پلی، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی را نام برد.

هرچه هست آزرا یا آن‌طور که لفظ قلم‌ ها می‌ گویند گرنجور، هنوز هم یکی از جدی ‌ترین گزینه‌ها برای خریداران خودروهای تجملی و قدرتمند است.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها