کد خبر : 3061

این خودروها باید معاینه فنی بگیرند

این خودروها باید معاینه فنی بگیرند

یکی از قوانینی که پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال آن است مربوط به گواهینامه معاینه فنی است. در واقع پلیس موظف است که خودروهایی را که بر اساس قانون باید گواهینامه معاینه فنی داشته باشند بررسی کرده و از اخذ این گواهینامه توسط آن ها مطمئن شود.

به گزارش خودروتک، بنا به اعمال پلیس امسال سه دسته از وسایل نقلیه موظف اند که این گواهینامه را دریافت کنند. دسته اول مربوط به خودروهای تولید داخلی است که سال ساخت آن ها مربوط به 1392 و ما قبل است. خودروهای وارداتی که از سال 2013 به قبل ساخته شده اند نیز در دسته دوم قرار گرفته و دسته آخر مربوط به خودروهای عمومی سال 1395 و ما قبل از آن است.

معاینه فنی
به طور کلی خودروهای تولید داخل و خارجی ای که سن آن ها بیشتر از 4 سال است باید برای اخذ گواهینامه معاینه فنی اقدام کنند. براساس قانون پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است خودروهای مذکور را که فاقد گواهینامه معاینه فنی هستند اعمال قانون کند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، شهر تهران سالانه 2.6 میلیارد دلار از آلودگی هوا خسارت می ‌بیند. تبعات ناشی از آلودگی هوا در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نفس جامعه را بند آورده است. در همین راستا از ابتدای آبان ماه طرح سراسری “کاهش” در تهران اجرا شده است که مطابق با آن خودروهای فاقد معاینه فنی در هر ساعت از شبانه ‌روز در صورت تردد در داخل طرح زود و فرد 50 هزار تومان جریمه می شوند. گفته می شود با خودروهای فاقد معاینه فنی در خارج از طرح زوج و فرد نیز تا دو هفته به صورت ارشادی برخورد خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها