کد خبر : 2783

فرصت دو هفته ای پلیس برای معاینه فنی خودروها / ارسال پیامک ارشادی

فرصت دو هفته ای پلیس برای معاینه فنی خودروها / ارسال پیامک ارشادی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های جدید مبادی ورودی و خروجی شهر تهران تا 2 هفته ارشادی شد و جریمه ای ندارد.

به گزارش خودروتک، محسن پورسیدآقایی در حاشیه آئین راه اندازی سامانه ثبت تردد معابر ورودی و خروجی تهران در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام با هماهنگی پلیس راهور انجام می شود و مالکان خودروهای متخلف که پیامک ارشادی نداشتن معاینه فنی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: این تصمیم به دلیل صف های طولانی مراکز معاینه فنی تهران و مهلت دادن به مالکان خودروهای پلاک شهرستان برای گرفتن برگه سلامت خودرو گرفته شده است.

پورسیدآقایی تاکید کرد: دوربین های سطح شهر و محدوده طرح های ترافیکی کماکان کار ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی را انجام می دهند و جریمه 50 هزار تومانی برای مالکان خودروهای متخلف منظور می شود.

وی با بیان اینکه کار جهادی یعنی اینکه کار درست به موقع انجام شود گفت: از امروز تمام ورودی و خروجی تهران مجهز به سامانه ثبت تردد است و از این طریق می توان تردد کامیون‌ها، ماشین‌آلات سنگین و خودروهایی که از شهرهای اطراف تهران هر روز به پایتخت وارد و خارج می شوند را کنترل کرد.

به گفته معاون شهردار تهران روزانه 500 هزار خودرو از شهرهای اطراف به پایتخت وارد و خارج می شوند.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت نیز درجمع خبرنگاران در خصوص اجرای فاز دوم طرح کاهش گفت: این طرح از صبح امروز با اطلاع رسانی دقیق و کافی برای همه مردم آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تعویق 2 هفته ای جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های جدید تهران به این خاطر است که افرادی که از شهرستان‌های مختلف به تهران می‌آیند بدون اطلاع جریمه نشوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها