کد خبر : 10250

خودروهای مظنون به قاچاق ۲ برابر شد

خودروهای مظنون به قاچاق ۲ برابر شد

بررسی‌های انجام شده توسط پلیس فتا نشان میدهد، خودروهایی که از ثبت سفارشهای غیر قانونی برای واردات استفاده کرده اند از ۶ به ۱۱ هزار دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک،‌ آذر ماه سال 96 خبرگزاری تسنیم، برای نخستین بار به پرونده ثبت سفارشهای جعلی واردات خودرو ورود کرد. ان زمان بحث 5 هزار خودروی دپو شده در گمرکات کشور که ظن استفاده از ثبت سفارشهای مشکوک در آن مطرح شده بود از سوی رسانه ها پیگیری شد. در آن برهه بحث وجود  بیش از 5300 خودرو بدون مجوز ثبت سفارش در  گمرکات کشور خبر داده اشد.

بر اساس اطلاعات اولیه، حدود 1939 خودرو با ثبت سفارشهای غیرقانونی طی سال 96 از گمرکات خارج شده‌اند. گفتنی است،  طی سال 96 شرکتهای نمایندگی و غیرنمایندگی امکان واردات خودرو به کشور را داشته‌اند، اما  با مصوبه دولت از اواخر سال گذشته تنها شرکتهای دارای نمایندگی مجوز واردات خودرو را در اختیار دارند. سؤال مهمی که وجود دارد این است که در نهایت؛ چه‌تعداد  ثبت سفارش غیرقانونی توسط شرکتهای نمایندگی انجام شده است.

آخرین جزییات پرونده ثبت سفارشهای جعلی با اظهار نظر مهم دادستان تهران وارد فاز جدیدی شد، به گفته دولت آبادی این پرونده یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی است که اولین پرونده‌ای بود که در تیرماه امسال به دادستانی آمد. یک پرونده بسیار بزرگ و مهمی است که تاکنون تحقیقات آن همچنان ادامه دارد. بخش تکمیلی دیگری هم در بندرعباس داشت که 5 متهم بازداشتی دارد. در پرونده اصلی هم 28 نفر بازداشتی دارد.

وی افزود: نکته مهم آمار متفاوتی است که درباره خودروها وجود دارد. روزهای اول 6 هزار خودروی غیرقانونی اعلام شد، اما این رقم‌ به 11 هزار دستگاه طبق گزارش‌های واصله افزایش یافته است. جلسات مفصلی تشکیل شده تا این تفاوت اعداد مشخص شود.

پلیس فتا بازه زمانی گسترده‌تری را بررسی کرده و ممکن است یکی از دلایل اختلاف اعداد به همین دلیل باشد. تعداد اصلی برای دادگاه و صدور حکم خیلی مهم است و باید عدد اصلی مشخص شود. تعداد بازداشتی‌ها حاکی از اهمیت پرونده است هرچند فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده از کشور خارج شده است. امیدواریم تا پایان سال به صدور کیفرخواست منتهی شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها