کد خبر : 9913

نسل جدید پژو 208 می آید

نسل جدید پژو 208 می آید

پژو قصد دارد خود را به‌عنوان اولین خودروسازی معرفی کند که در سبد تولیدات مینی‌سایز خود تمام مدل‌های بنزینی، دیزلی و برقی را به نمایش می‌گذارد. درست حدس زدید، شیر فرانسه در تدارک آن است که در کنار مدل‌های بنزینی، با توسعه پلتفرمی جدید دیگری نسخه برقی از مدل 208 را هم به بازار عرضه کند. این پلتفرم موسوم به e-CMP با همکاری پژو سیتروئن و دانگ‌فنگ چین توسعه یافته است.

به گزارش خودروتک، پژو با توسعه پلتفرمی جدید موسوم به e-CMP در تدارک عرضه نسخه برقی 208 است.

پیش‌تر اطلاعاتی توسط جاسوسان صنعتی درباره عرضه قریب‌الوقوع 208 استاندارد و 208 GTI را به دست آورده بودیم؛ اما این برای اولین‌بار است که تصاویر مخفیانه تست سردسیری 208 برقی منتشر می‌شود. خودرویی که تا این لحظه نام 208 EV روی آن گذاشته شده و به احتمال زیاد زودتر از سال 2020 به بازار نخواهد آمد.

اگرچه قد و قامت محصول جدید بی‌اندازه مانند نمونه‌های متعارف است اما عکاسان تصریح کرده‌اند که هیچ صدای موقع تست‌های میدانی از این خودرو خارج نمی‌شده است. نحوه پوشش استتاری این خودرو بی‌اندازه دقیق بوده است. به نظر می‌رسد که پژو نهایت دقت را برای جلوگیری از درز اطلاعات فنی کرده است. حتی محل ورود پورت شارژ برقی نیز زیر پوشش استتاری قرار گرفته است. یکی از دلایلی که برقی بودن این خودرو را تا حدود زیادی تأیید می‌کند، عدم برش واضح برای خروجی اگزوز است.

کارشناسان بر این باورند که محصول آینده پژو بی‌اندازه از مدل‌های جدید 308 و 508 الهام خواهد گرفت. این عکس‌ها به خوبی فرم بدنه و چراغ‌ها را نشان می‌دهند. از دیگر اجزایی که در این تصاویر جلب توجه می‌کنند می‌توان به اسپویلر سقفی اشاره کرد. علاوه‌براین طبق تصاویر فاصله محوری در نسل جدید 208 افزایش خواهد داشت، این در حالی است که به لطف پلتفرم جدید حداقل 100 کیلوگرم نسبت به نسل قبل سبک‌تر خواهد بود.

عکاسان حاضر در صحنه اذعان کرده‌اند که طراحی داخلی این خودرو اگرچه در حد یک نمونه آزمایشی است ولی سراسر شامل المان‌های مدرن خواهد بود. یک نمایشگر بزرگ برای سرگرمی و اطلاعات، سیستم‌های کنترلی مخصوص راننده و البته مجموعه کاملی از آپشن‌های رفاهی 208 جدید را جذاب‌تر خواهند کرد. البته شایعاتی به گوش می‌رسد که این خودرو اولین خودروهای کوچک دنیا خواهد بود که مجهز به سیستم نیمه-خودران است.

شکی نیست که نسل دوم این خودرو مانند DS3‌ کراس‌بک و اوپل Corsa از پلتفرمی موسوم به CMP‌ استفاده خواهد کرد که اشاره به زیرساخت‌های برقی آن‌ها دارد. اگر برنامه‌های پژو را جدی تلقی کنیم آنگاه است که 208 جدید با توان پیمایشی 300 کیلومتر با یک بار شارژ، کاملاً کار رقبا را سخت خواهد کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها نسل بعدی پژو 208 در نمایشگاه خودروی پاریس 2019 رونمایی خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها