کد خبر : 9723

حالا نوبت ب ام و سری 2 گرن کوپه است

حالا نوبت ب ام و سری 2 گرن کوپه است

رندر بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این خودرو رقیب مرسدس بنز کلاس CLA محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و قصد دارد محصولات گرن کوپه بیشتری را روانه بازار کند. این کمپانی در گذشته نه چندان دور بی‌ام‌و سری 4 گرن کوپه و بی‌ام‌و سری 6 گرن کوپه را در اختیار خریداران قرار داده و در آینده نزدیک نیز بی‌ام‌و سری 8 گرن کوپه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این برند آلمانی به دنبال معرفی نسخه گرن کوپه محصولات سری 2 خود است. این مدل دارای کد F44 است.

این خودرو برخلاف بی‌ام‌و سری 2 کوپه به صورت محور عقب به فروش نمی‌رسد. این خودرو بر اساس پلتفرم محور جلو توسعه یافته است و در نسخه‌های گران‌تر به سیستم چهار چرخ محرک xDrive مجهز می‌شود. نسل بعدی خودروهای سری 1 این کمپانی بر اساس این پلتفرم توسعه پیدا می‌کند. بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه به عنوان رقیب مرسدس بنز کلاس CLA روانه بازار می‌شود، در حقیقت بی‌ام‌و یک خودروی کوپه را دوباره تبدیل به یک محصول سدان می‌کند.

برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که در آینده نمونه سدان آئودی TT با نام TT اسپرت‌بک از راه می‌رسد؛ با این حال انتظار نداریم چنین محصولی روانه بازار شود. این احتمال وجود دارد که نسل آینده آئودی A3 سدان دارای طراحی اسپرت‌تری باشد تا بتواند با دو رقیب هموطن خود، بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه و مرسدس بنز کلاس CLA رقابت کند.

انتظار می‌رود بالاترین نمونه بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه مدل M235i باشد که به موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژر یکسان با بی‌ام‌و X2 M35i مجهز شود. این موتور به احتمال زیاد قدرتی نزدیک به 300 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که تمام مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد دارای مشخصات M Sport هستند. در همین راستا شاهد استفاده از رینگ‌های 18 اینچی، ترمزهای قدرتمند، سیستم تعلیق اسپرت و صندلی‌های اسپرت در این خودرو باشیم.

گفته می‌شود نمونه هیبریدی این خودرو نیز در حال توسعه است. این مدل از بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه به یک موتور بنزینی با امکان تولید 252 اسب بخار قدرت و یک موتور برقی 87 اسب بخاری مجهز می‌شود. انتظار می‌رود این خودرو تا قبل از پایان سال جاری میلادی در معرض دید عموم قرار بگیرد، البته ابتدا با نسل جدید بی‌ام‌و سری 1 به صورت رسمی ملاقات خواهیم کرد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها