کد خبر : 8407

ب ام و M3 فقط و فقط برای حرفه ای ها

ب ام و M3 فقط و فقط برای حرفه ای ها

بی‌‌ام‌و در آینده از نسل جدید M3 رونمایی می‌کند. شایعه‌ای جدید به عرضه بی‌ام‌و M3 Pure با گیربکس 6 سرعته دستی و به صورت محور عقب اشاره می‌کند.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و در گذشته نه چندان دور مدل 2020 خودروی M340i را در معرض دید عموم قرار داد. این خودرو دارای پکیچ M Performance بوده و به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به تازگی گزارشی از سوی Car Magazine در رابطه با بی‌ام‌و M3 در فضای مجازی منتشر شده که خبر از عرضه این محصول سدان اسپرت در اوایل سال آینده میلادی می‌دهد.

بی‌ام‌و قصد دارد این خودروی جذاب را در دو نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک xDrive و یا به صورت محور عقب روانه بازار کند. نمونه‌ای که به صورت محور عقب روانه بازار می‌شود، دارای نام بی‌ام‌و M3 Pure خواهد بود. این خودرو به صورت انحصاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی از راه می‌رسد. بی‌ام‌و M3 Pure به سیستم قفل دیفرانسیل الکترونیکی مجهز می‌شود.

به نظر می‌رسد بی‌ام‌و قصد دارد در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر استفاده کند. این موتور دارای سیستم تزریق آب مشابه با موتور مورد استفاده در خودروی بی‌ام‌و M4 GTS خواهد بود. انتظار می‌رود این موتور قدرتی برابر با 454 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. قدرت تولیدی این موتور با خودروی بی‌ام‌و M3 CS یکسان خواهد بود.

در صورتی که خریداران خواهان پرداخت هزینه بیشتری به این شرکت آلمانی باشد، می‌توانند این خودروی سدان اسپرت را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک xDrive سفارش دهند. این نمونه به جای گیربکس دستی، به یک جعبه دنده خودکار 8 سرعته مجهز می‌شود. این گیربکس وظیفه انتقال 474 اسب بخار قدرت تولیدی موتور به چهار چرخ این خودرو را برعهده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بی‌ام‌و این دو خودرو را با طراحی متفاوت روانه بازار می‌کند. برای مثال بی‌ام‌و M3 Pure دارای رنگ مخصوص و همچنین رینگ‌هایی با طراحی ویژه خواهد بود. در داخل این خودرو از پارچه و چرم Alcantara استفاده می‌شود. تریم این خودرو به همراه گرافیک‌های کیلومترشمار نیز در مقایسه با نمونه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک xDrive متفاوت است.

انتظار می‌رود نمونه مجهز به پکیج Competition بی‌ام‌و M4 کوپه نیز در سال 2021 با موتور 503 اسب بخاری از راه برسد. علاوه بر این محصولات، خودروهای M3 CS و M3 CSL نیز در همین سال و به ترتیب با موتورهای 530 و 550 اسب بخاری وارد بازار می‌شوند. به نظر می‌رسد نمونه استیشن نسل جدید بی‌ام‌و M3 معرفی نشود. بی‌ام‌و قصد دارد در آینده تعداد زیادی از محصولات خود را به‌روزرسانی کند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها