کد خبر : 7444

بایتون چینی با کابین عجیب به نمایشگاه CES می رود

بایتون چینی با کابین عجیب به نمایشگاه CES می رود

استارتاپ چینی بایتون قصد دارد با یک خودرو یا طرح مفهومی جدید در CES 2019 حضور پیدا کند. برای استقبال از این رویداد، بایتون اخیرا تصویری را در حساب توئیتری خود منتشر کرده است.

به گزارش خودروتک، همانطور که در تصویر ضمیمه شده می توانید مشاهده کنید، طرح مفهومی چینی ها به فضای داخلی و به عبارت دقیق تر داشبورد و فرمان خودرو مربوط است. اگر با دقت به این تصویر نگاه کنیم، خواهیم دید نمایشگری که معمولا در قسمت میانی داشبورد خودروها نصب می شود، به روی فرمان و قسمت فوقانی بخشی که احتمالا ایربگ در زیر آن قرار دارد، انتقال یافته است.

نمایشگر مذکور حالتی افقی داشته و یک آیپد را در ذهن تداعی می کند. در دو طرف این صفحه نمایش چند دکمه سخت افزاری دیده می شوند که ظاهرا برای کنترل ترانه های در حال پخش، تنظیم ایستگاه های رادیویی، تنظیم سیستم های کمکی راننده مثل کروز کنترل و بازگشت به منوی اصلی کاربرد دارند.

بایتون

به غیر از فرمان مجهز به صفحه نمایش، نمایشگر عریض سرتاسری دیگر نکته ای است که در تیزر بایتون جلب توجه می کند. این نمایشگر بسیار بزرگ هم توسط راننده و هم سرنشین کناری قابل کنترل بوده و برای ارایه اطلاعات گوناگون، مسیریابی، کنترل سیستم اینفوتینمنت و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه با طرح معرفی شده در CES 2018، به نظر می رسد نمایشگر جدید کوچک تر شده باشد. برخی عقیده دارند که این تصویر به یک مدل تولیدی تعلق دارد، با وجود این فعلا اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده و جزئیات بیشتر در حین رونمایی از این ایده در CES 2019 مشخص خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم بایتون سال گذشته از یک کراس اوور مفهومی با پیشرانه و قابلیت های ارتباطی پیشرفته در لاس وگاس پرده برداری کرد.

z

مهندسین بایتون در ساخت این SUV یا به تعبیر خودشان (SIV (smart intuitive vehicle مفهومی تاکید ویژه ای بر روی تکنولوژی های مدرن داشتند. در کنار قابلیت های ارتباطی بسیار پیشرفته، سیستم های این خودرو می توانستند وضعیت ضربان قلب، وزن، غلظت اکسیژن و فشار خون راننده را کنترل کنند.

مدل پایه از کراس اوور خوش استیل چینی ها به یک موتور برقی 279 اسب بخاری که نیروی خود را از باتری 71 کیلووات ساعتی دریافت می کرد، مجهز شده بود. این خودروی پاک می توانست تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

در CES 2018 بایتون قول داده بود که از سال 2019 نسخه نهایی کراس اوور مدرن خود را در بازار داخلی چین عرضه خواهد کرد. با این حساب شاید بتوان گفت که تصویر مورد بحث به کابین نسخه تولیدی کانسپت سال پیش مربوط است.

f6e73053-byton-m-byte-concept-5

نمایی از کابین کانسپت بایتون که سال گذشته رونمایی شد

ناگفته نماند کمپانی بایتون که پیش از این با نام Future Mobility Corporation شناخته می شد، توسط مدیر سابق پروژه ب ام و i8 یعنی آقای Carsten Breitfeld و همچنین آقای Daniel Kirchert یکی از مدیران اسبق اینفینیتی در چین، تاسیس شده و قصد دارد از سال 2020 وارد بازار ایالات متحده و سپس اروپا شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها