کد خبر : 6988

سانگ یانگ تیوولی جدید در راه است

سانگ یانگ تیوولی جدید در راه است

جاسوسان صنعتی تصاویر جدیدی از آزمون میدانی نسخه فیس‌لیفت کراس ‌اور Tivoli منتشر کرده‌اند. در واقع سانگ ‌یانگ در پی آن است که ویرایش جدید این خودرو را به‌منظور رقابت حداکثری با نمونه‌های مشابه هم‌وطن، چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی بهینه‌سازی کند.

به گزارش خودروتک، آن‌طور که از تصاویر مشخص است،‌ کراس ‌اور جدید سانگ‌ یانگ برنامه‌های بزرگی برای آینده ندارد. این را می‌شود حتی از روی پوشش استتاری این خودرو هم فهمید.

تیوولی جدید با پوشش ملایم استتاری وارد میدان شده است. پوششی که تنها بخشی از نمای جلو و عقب آن را در بر گرفته است. این سیگنال روشنی است که سانگ ‌یانگ در رابطه با اهمیت فیس‌لیفت این خودرو ارسال می‌کند. کره‌ای‌ها نسل جدید طراحی‌های خود را آغاز کرده‌اند. ایده‌ای که با کوراندوی نسل جدید آغاز شد و در شاسی‌بلند فول‌سایز Turismo‌ به صورت ابتدایی به نمایش درآمد.

کارشناسان درباره ویرایش جدید تیوولی انتظارات بسیاری دارند ولی آن‌طور که از تصاویر مشخص است،‌ کراس ‌اور جدید سانگ‌ یانگ برنامه‌های بزرگی برای آینده ندارد. این را می‌شود حتی از روی پوشش استتاری این خودرو هم فهمید. اگرچه چراغ‌های عقب و جلو به‌کلی تغییر خواهند کرد ولی به نظر نمی‌رسد که محصول جدید با انقلاب در فرمت طراحی این چراغ‌ها رونمایی شود. سپرهای جلو و عقب و هم‌چنین جلوپنجره تازه برای تیوولی همان‌طور که از هر فیس‌لیفت دیگری انتظار می‌رود، تغییراتی خواهند داشت. جاسوسان صنعتی بر این باورند که روی این خودرو دیگر خبری از آن چراغ‌های فرم‌دار و هواکش‌های باریک جلوی رادیاتور نیست.

پیش‌تر اخباری درباره افزایش ضریب ایمنی خودروهای سانگ‌ یانگ خوانده بودیم. تغییرات اجباری که کره‌ای‌ها برای ماندن در بازار انگلستان مجبور به اعمالش هستند. در همین راستا نسخه جدید این خودرو به مواردی مانند هشدار برخورد از جلو، ترمزگیری اضطراری خودکار، هشدار تغییر مسیر (انحراف)، سیستم کمکی هدایت در مسیر اصلی، نورپردازی هوشمند و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی مجهز است. علاوه‌براین سیستم استارت بدون سوئیچ، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، نمایشگر 7 اینچی، مسیریاب جهانی و سیستم تهویه مطبوع دوحالته را نیز به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه کنید.

به نظر می‌رسد سانگ‌ یانگ در نظر دارد پیشرانه 1.6 لیتری فعلی این خودرو را با نمونه 1.2 لیتری توربوشارژ تعویض کند. البته نمونه‌های دیزلی نیز در صف تولید خواهند بود.

تیوولی از کجا آمد؟

می‌توان او را مهم‌ترین محصول در تاریخ سانگ ‌یانگ دانست. چراکه Tivoli‌ اولین خودروی تولیدی کره‌ای‌ها بعد از خریداری شدن توسط ماهیندرای هند بوده است. برخی می‌گویند اسم این خودرو از شهری به همین نام در لاتزیو ایتالیا گرفته شده است. البته برخی دیگر بر این باورند که تیوولی عبارت برعکس I Love You‌ است. این خودرو سال 2015 رونمایی شد ولی پروسه تحقیق و توسعه آن 3 سال پیش‌تر استارت خورده بود. حتی پیش از رونمایی نسخه اصلی،‌ شرکت یک نمونه مفهومی به اسم X100 را تولید کرده بود.

سانگ یانگ  تیوولی 2016

تیوولی در دو کلاس بدنه تولید می‌شود. کلاس اول همان شاسی‌ بلند جمع‌وجوری است که اغلب بازارها با آن آشنایی دارند؛ اما ویرایش دیگر XLV نام دارد که در حقیقت کمی طویل‌تر از نمونه استاندارد است و فقط در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود. به همین دلیل فضای قسمت باور تیوولی ایکس‌ال‌وی از 423 لیتر به 720 لیتر افزایش یافته است. این خودرو فقط با پیشرانه دیزلی به دست مشتریان بومی‌اش می‌رسد. تیوولی از نظر ایمنی خودرویی قابل اعتماد است. چرا که در تست تصادف سال 2016 موسسه Euro NCAP توانسته بود 4 ستاره از 5 ستاره کلی را به دست بیاورد.

تیوولی در ایران

27 مرداد 1395 بود. درست در همان روز اول پانزدهمین نمایشگاه مشهد شرکت رامک خودرو از جدیدترین عضو سبد شاسی‌ بلندهای خود پرده‌برداری کرد. تیوولی در زمانی وارد بازار ایران شد که موج جدید کراس‌ اورهای چینی مانند مور و ملخ در سرتاسر بازار دیده می‌شد. این خودرو به دلیل طراحی مدرن، آپشن‌های معقول و البته قیمت مقرون به صرفه خیلی زود جایگاه خوبی در بین مشتریان پیدا کرد. تیوولی در ایران با همان پیشرانه استاندارد 1.5 لیتری عرضه می‌شود. پیشرانه‌ای 128 اسب‌بخاری که خروجی خود را توسط جعبه‌دنده مدرن Aisin‌ ژاپن فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 175 کیلومتر برساعت است. اعدادی که برای یک کراس‌ اور 1.3 تنی مناسب به نظر می‌آیند. سانگ‌ یانگ می‌گویند مصرف میانگین تیوولی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در حال حاضر این خودرو از سوی نمایندگی 136 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در حالی که مدل 2018 آن در بازار آزاد آن زیر 275 میلیون تومان نیست. سانگ‌ یانگ تیوولی برای رسیدن به این موفقیت رقابت سختی را با جک S5‌ توربو 174 اسب‌بخاری، پژو 2008 فرانسوی 110 اسب‌بخاری، چری تیگو 5 چینی 139 اسب‌بخاری، رنو داستر 135 اسب‌بخاری، نیسان جوک 117 اسب‌بخاری، بی‌وای‌دی S6‌ چینی 160 اسب‌بخاری و ام‌وی‌ام X33S چینی 134 اسب‌بخاری پشت سر گذاشته بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها