کد خبر : 6192

ب ام و رقیب آئودی RS7 و بنز GT4 را تولید می کند

ب ام و رقیب آئودی RS7 و بنز GT4 را تولید می کند

بی‌ام‌و در سال جاری میلادی از نسل جدید خودروهای سری 8 رونمایی کرد. به تازگی رندرهای بی‌ام‌و M8 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک، در دهه 90 میلادی شاهد معرفی خودروی M8 از سوی شرکت آلمانی بی‌ام‌و بودیم. در آن زمان نمونه کوپه این خودرو به همراه یک نسخه اولیه کامل آن مجهز به موتور 12 سیلندر مک‌لارن F1 نیز توسعه پیدا کرد که البته در نهایت به تولید نرسید. نزدیک به 3 دهه پس از این موضوع، شرکت بی‌ام‌و قصد دارد از نسل جدید M8 کوپه رونمایی کند.

این خودروی قدرتمند در آینده نزدیک معرفی می‌شود و خریداران می‌توانند آن را سفارش دهند، البته برای خرید این خودرو باید در حساب بانکی خود پول زیادی داشته باشید. تا به امروز شاهد انتشار تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو در فضای مجازی بودیم و همچنین تصاویر رسمی این خودرو همراه با پوشش محافظ در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود. در حال حاضر مدل M850i این خودرو در بازار به فروش می‌رسد و با توجه به این موضوع، می‌توان طراحی خودروی M8 را حدس زد.

به تازگی رندرهای مدل 2020 بی‌ام‌و M8 در فضای مجازی منتشر شده است. بی‌ام‌و در گذشته به صورت رسمی اعلام کرده بود تولید این خودرو را از سال 2019 آغاز می‌کند. بی‌ا‌م‌و M8 به موتور 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر مجهز می‌شود که دارای توربوشارژر دوقلو است. در حال حاضر قدرت تولیدی این موتور مشخص نشده است؛ با این حال انتظار می‌رود این موتور حداقل قدرتی برابر با 600 اسب بخار تولید کند.

بر اساس گزارش‌ها، بی‌‌ام‌و از نسخه Competition خودروی M8 نیز رونمایی می‌کند که قدرت تولیدی در آن به 630 اسب بخار می‌رسد. این احتمال وجود دارد که گزارش‌های منتشر شده اشتباه باشند، البته این خودرو قدرتی بیش از بی‌ام‌و M5 Competition خواهد داشت. این خودروی سدان قدرتی برابر با 617 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بی‌ام‌و در گذشته علاوه بر نمونه کوپه خودروهای سری 8، از نمونه کانورتیبل آن نیز رونمایی کرده است. این برند آلمانی در آینده نمونه‌های M8 و همچنین M8 گرن کوپه آن را نیز در معرض دید عموم قرار می‌دهد. نمونه گرن کوپه این خودرو با مرسدس – ای‌ام‌جی GT 4 درب کوپه و همچنین آئودی RS7 اسپرت‌بک رقابت می‌کند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها