کد خبر : 6095

آغاز فروش شاسی بلند برقی هیوندای + قیمت

آغاز فروش شاسی بلند برقی هیوندای + قیمت

نسخه‌ی برقی از کراس‌اور هیوندای کنا با قیمت رقابتی در بازار جهانی عرضه خواهد شد؛ این مدل در بازار آمریکا با احتساب اعتبار مالیاتی، کمتر از ۳۰ هزار دلار قیمت می‌خورد.

به گزارش خودروتک، سال ۲۰۱۷ بود که کراس‌اور کامپکت هیوندای کنا (Hyundai Kona) رونمایی شد و سپس مدل‌های بنزینی آن در سال ۲۰۱۸ به بازار رسیدند. نسخه‌ی برقی کنا، یکی از موردانتظارترین محصولات این خودروساز کره‌ای محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۹ در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

مدت زیادی با عرضه‌ی جهانی هیوندای کنا الکتریکی ۲۰۱۹ فاصله نداریم؛ با اعلام قیمت رسمی این مدل، احتمالاً تقاضا برای آن بالاتر هم خواهد رفت. براساس گفته‌های مقامات هیوندای، کنا برقی با قیمت پایه ۳۶ هزار و ۴۵۰ دلار در آمریکا فروخته خواهد شد. باتوجه به اینکه محصولات هیوندای شامل اعتبار مالیاتی فدرال تا مبلغ ۷۵۰۰ دلار می‌شوند، بنابراین خریدارانی که کنا الکتریکی را به‌عنوان اولین خودروی برقی خود انتخاب کنند، تنها ۲۸ هزار و ۹۵۰ دلار پرداخت خواهند کرد.

هیوندای کنا برقی / Hyundai Kona Electric

البته باید توجه داشت که در ایالت‌های مختلف آمریکا، انواع تخفیف‌های بیشتر برای خریداران خودروهای برقی وجود دارد. برای مثال با محاسبه کردن تخفیف خرید خودروهای برقی در کالیفرنیا، قیمت نهایی تیپ پایه هیوندای کنا برقی، ۲۶ هزار و ۴۵۰ دلار خواهد شد. با این قیمت وسوسه‌انگیز، یک کراس‌اور کوچک برقی مجهز به پک باتری ۶۴ کیلووات ساعت که با هر بار شارژ تا ۴۱۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند (براساس گزارش آژانس محافظت از محیط‌زیست ایالات متحده آمریکا یا EPA)، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

هیوندای کنا برقی / Hyundai Kona Electric

اگر محصولات تسلا را درنظر نگیریم، هیوندای کنا در بین دیگر خودروهای برقی که در آمریکا عرضه می‌شوند، بیشترین مسافت پیمایش را به همراه دارد. براساس اعلام رسمی، کنا برقی در چند تیپ مختلف عرضه خواهد شد و به‌زودی قیمت گران‌ترین مدل آن مشخص می‌شود. احتمالاً هیوندای کنا برقی حداقل در بخش قیمت‌گذاری، مشتری‌های بسیاری پیدا می‌کند. باتوجه به مقامات این شرکت کره‌ای تولید انبوه و کافی این مدل را تأیید کرده‌اند، بنابراین آمریکایی‌ها با کمبود این خودرو در بازار مواجه نخواهند شد.

هیوندای کنا برقی / Hyundai Kona Electric

باید منتظر ماند و دید که عرضه‌ی هیوندای کنا با این قیمت، چه تأثیری بر بازار خودروهای برقی و هیبرید آمریکا در سال ۲۰۱۹ خواهد گذاشت. آیا کنا برقی باعث کاهش فروش شورولت بولت خواهد شد؟ حداقل باید گفت که، خودروسازان دیگر باید در قیمت‌گذاری و امکانات هر خودرو توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها