کد خبر : 6017

بوش هم خودران ساخت

بوش هم خودران ساخت

در حال حاضر، اتوبوس‌های کوچک خودران جذابی وجود ندارد، اما شرکت بوش تصمیم دارد با معرفی یک کانسپت آینده‌نگرانه در نمایشگاه بین المللی CES که تقریباً یک ماه دیگر برگزار می‌شود، اوضاع را در این زمینه تغییر دهد.

به گزارش خودروتک، مسافرین می‌توانند توسط تلفن همراه برای این اتوبوس خودران کوچک درخواست ثبت کنند.

این کانسپت که بوش آن را شاتل (Shuttle) نام‌گذاری کرده است، شبیه به یک اتوبوس کوچک درون شهری بوده و بیشتر قسمت‌های فضای خارجی آن از شیشه ساخته شده است. در تصاویر تیزری منتشر شده، فقط دو صفحه نمایش برای فضای خارجی به چشم می‌خورد: یکی در قسمت بالای شیشه جلو و دیگری در قسمت بالای شیشه عقب. به‌علاوه، این کانسپت چراغ‌های LED باریکی هم دارد. با این حساب، می‌توان گفت این کانسپت بوش در مقایسه با اتوبوس‌های کوچک سنتی که طرحی جعبه مانند دارند، ظاهری دوستانه‌تر دارد.

در کابین شاتل هم شاهد سبک طراحی ساده، خلوت و مینیمالی هستیم که همانند فضای خارجی منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. در فضای داخلی این اتوبوس کوچک مفهومی، چهار صندلی وجود دارد که برای دو تا از آن‌ها سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی در نظر گرفته شده است. همچنین بوش شاتل را به وای فای هم مجهز کرده است.

یکی از نکات جالب در فضای کابین، یک دوربین پیشرفته است که چک می‌کند سرنشینان هنگام پیاده شدن وسایلشان را فراموش نکنند. اگر یکی از سرنشینان هنگام پیاده شدن فراموش کند که کیفش را همراه خودش ببرد، شاتل از طریق تلفن همراهش به او این موضوع را اطلاع می‌دهد.

مسافرین می‌توانند توسط تلفن همراه برای این اتوبوس خودران کوچک درخواست ثبت کنند و شاتل به محل آن‌ها می‌آید. همچنین شاتل مسافرینی که مقصد مشابهی دارند شناسایی می‌کند تا به این ترتیب علاوه‌بر کاهش ترافیک، کرایه مسافرین نیز کمتر شود.

بوش هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی این مدل مفهومی منتشر نکرده است، اما اعلام کرده که شاتل از سیستم انتقال قدرت برقی بهره می‌برد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها