کد خبر : 5499

اشکودا اسکالا رونمایی شد

اشکودا اسکالا رونمایی شد

سرانجام انتظار به پایان رسید و خودروساز چکی اشکودا از مدل کاملاً جدید اِسکالا (Scala) پرده‌برداری کرد. این خودرو نه تنها جایگزینی غیرمستقیم برای مدل رَپید اِسپِیس بَک (Rapid Spaceback) محسوب می‌شود، بلکه اولین مدل قابل توجه این خودروساز برای رقابت در سگمنت C نیز به حساب می‌آید.

به گزارش خودروتک، همانند آئودی A3 اسپرت‌بک، اشکودا اسکالا هم مابین یک هاچ‌بک 5در و یک استیشن قرار می‌گیرد.

اشکودا اسکالا از نظر ابعاد خارجی تقریباً با فولکس واگن گلف برابری می‌کند. البته اسکالا با 4362 میلی متر طول و 1793 میلی‌متر عرض، از نظر طول و عرض کمی از گلف کوچکتر است. از طرفی، فاصله محوری اسکالا برابر با 2649 میلی‌متر بوده که کمی از گلف بیشتر است و با 1471 میلی‌متر ارتفاع، اندکی از گلف مرتفع‌تر است.

با این حساب، اسکالا از نظر ابعاد داخلی تقریباً با مدل بزرگتر اشکودا، یعنی اُکتاویا (Octavia) برابری می‌کند که شامل فضای باری بزرگ نیز می‌شود. فضای بار اشکودا اسکالا در حالت عادی معادل با 467 لیتر است، اما اگر صندلی‌های عقب را بخوابانید، این فضا به 1410 لیتر خواهد رسید.

پیشرفته‌تر؛ هم در ظاهر هم در باطن

اسکالا اولین مدل اشکودا محسوب می‌شود که برپایه پلتفرم گروه فولکس واگن به نام MQB-A0 ساخته شده است. به علاوه، این خودرو اولین مدلی به حساب می‌آید که نمایانگر آخرین تغییرات در زبان طراحی این خودروساز چکی است. با این حساب، انتظار می رود مدل‌های آینده اشکودا هم زبان طراحی مشابهی داشته باشند. همانند آئودی A3 اسپرت‌بک (Sportback)، اشکودا اسکالا هم مابین یک هاچ‌بک 5در معمولی و یک استیشن قرار می‌گیرد.

در فضای داخلی اسکالا هم شاهد سبکی جدید هستیم. در قسمت میانی داشبورد یک صفحه نمایش لمسی وجود دارد که همانند یک تبلت در بالای داشبورد زیبای اِسکالا قرار گرفته و ابعاد آن از 6.5 اینچ تا 9.2 اینچ متغیر است. همچنین یک صفحه نمایش 10.25 اینچی هم تحت عنوان کاکپیتِ مجازی (Virtual Cockpit) برای قسمت پشت آمپر به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

نکته جالب اینجاست که امکان به‌روز رسانی نرم افزار سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی یا نقشه سیستم مسیریابی به صورت بی‌سیم وجود دارد. اشکودا برای اسکالا، نورپردازی فضای داخلی LED نیز درنظر گرفته است، اما فقط دو رنگ برای آن تعبیه شده است.

از 89 تا 148 اسب

هنگامی که فروش اشکودا اسکالا آغاز شود، مشتریان این خودرو امکان انتخاب از میان 5 پیشرانه توربو را دارند که قدرت آنها در محدوده 89 تا 148 اسب بخار قرار می‌گیرد. سه مورد از این پیشرانه‌ها بنزینی هستند که عبارتند از:

  • پیشرانه TSI پایه: سه سیلندر با 1.0 لیتر حجم و 94 اسب بخار قدرت، مجهز به سیستم تزریق مستقیم
  • پیشرانه TSI میان‌رده: 1.0 لیتر حجم و 113 اسب بخار قدرت، مجهز به سیستم تزریق مستقیم
  • قدرتمندترین پیشرانه TSI: چهار سیلندر با 1.5 لیتر حجم و 148 اسب بخار قدرت، مجهز به سیستم تزریق مستقیم

به علاوه، یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری TDI توربودیزل هم برای اسکالا درنظر گرفته شده که به سیستم تزریق مستقیم هم مجهز است و میتواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

در خاتمه باید گفت که امکان سفارش پیشرانه 1.0 لیتری 89 اسب بخاری هم وجود دارد که با گاز طبیعی یا همان CNG کار می‌کند. مشتریان می‌توانند جعبه‌دنده 5 یا 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه را برای این خودرو سفارش دهند. از تجهیزات ایمنی اشکودا اسکالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ترمز اضطراری
  • کروز کنترل هوشمند
  • سیستم کمکی پارک

فروش اشکودا اسکالا در اروپا از نیمه اول سال 2019 آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها