کد خبر : 5498

هایلوکس به داکار می رود

هایلوکس به داکار می رود

بخش موتور اسپرتِ تویوتا به‌نام گَزو ریسینگ (Gazoo Racing)، در آفریقای جنوبی از سه مدل سفارشی برای شرکت در مسابقه داکار 2019 رونمایی کرده است. این سه مدل ویژه در واقع براساس پیکاپ معروف این کمپانی ژاپنی یعنی هایلوکس ساخته شده‌اند.

به گزارش خودروتک، هرچند پیشرانه و جعبه‌دنده هایلوکس مسابقه‌ای جدید با مدل قبلی یکسان است، اما تویوتا برای داکار 2019، هم تعلیق را بهبود داده و هم قدرت را بیشتر کرده.

آخرین نسخه از تراک مسابقه‌ای هایلوکس، از نوع موتور-وسط بوده و سیستم تعلیق جدیدی دارد که مخصوص مسابقه داکار طراحی شده است.

قدرت مورد نیاز برای این تراک مسابقه‌ای توسط پیشرانه 8 سیلندرِ V شکل از نوع تنفس طبیعی تامین می‌شود. البته یک محدودکننده ورودی هوای 37 میلی‌متری برای شرکت در داکار بر روی این پیشرانه نصب شده است. البته تویوتا به منظور رعایت قوانین داکار 2019 این محدودکننده 37 میلی‌متری را روی هایلوکس نصب کرده است.

گلین هال (Glyn Hall)، رئیس تیم تویوتا گَزو ریسینگ در آفریقای جنوبی در این خصوص می‌گوید: «اگرچه قوانین داکار 2019 برای ما چندان خوشایند نیست، اما چاره‌ای جز رعایت آنها نداریم. درست است که محدودکننده هوای کوچکتر امسال بدون شک به ضرر ما عمل خواهد کرد، اما احتمالاً ارتفاع پایین پرو باعث جبران این افت قدرت می‌شود.»

پیشرانه هشت سیلندر و جعبه‌دنده هایلوکس مسابقه‌ای جدید با مدل قبلی یکسان است، اما برای داکار 2019 این تراک صاحب سیستم تعلیقی جدید و قدرت بیشتر شده. این موارد در داکار 2019 به هایلوکس کمک خواهند کرد، چراکه بیشتر مسیر مسابقه در قسمت‌های جنوبی و مرکزی پرو، ماسه نرم خواهد بود.

آقای «گلین هال» در مورد این مسابقه می‌گوید: «هیچ وقت نباید مسابقه داکار را دست کم گرفت و قطعاً رقابت سختی پیش رو خواهیم داشت. اما خودروی مسابقه‌ای ما از 2 سال پیش تاکنون پیشرفت زیادی داشته است و ما با اطمینان کامل وارد داکار 2019 خواهیم شد.»

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها