کد خبر : 5447

نسخه تا دندان مسلح ب ام و سری 8 لو رفت + تصاویر جاسوسی

نسخه تا دندان مسلح ب ام و سری 8 لو رفت + تصاویر جاسوسی

داستان لو رفتن محصولات خودروسازان مطرح همچنان ادامه دارد. بی ام و یکی از شرکت هایی است که در این زمینه به نوعی پیشتاز شده است و بسیاری از محصولات خاص آن پیش از موعد رونمایی رسمی لو رفته است.

به گزارش خودروتک، این بار تصاویری از پرچمدار سری 8 یعنی مدل M آن ماه ها قبل از رونمایی رسمی منتشر شده است. این خودرو رقیب مرسدس بنز S-Class کوپه است که در حال حاضر در دو مدل کوپه و کانورتیبل و در دو نسخه  بنزین سوز و دیزلی عرضه می شود. بی ام و قرار بود در اوسط سال 2019 میلادی از مدل M8 رونمایی کند اما فردی که در داخل شرکت بی ام مشغول به کار است تصاویری از این خودرو را منتشر کرده است. با توجه به آرم Competition و خروجی های اگزوز چهارتایی دایروی شکل کلاسیک بی ام و و طراحی به نسبت متفاوت سپر با یک نسخه بنزین سوز محصول M طرف هستیم.

 

M8 از همان موتور مدل M850i به حجم 4.4 لیتر V-8 استفاده خواهد کرد اما حداکثر قدرت آن همانند دیگر محصول M یعنی M5 در حدود 600 اسب بخار خواهد بود. در حال حاضر بخش M به چهار دسته کلی M و Competiton و CS و GTS تقسیم شده و به ترتیب میزان قدرت محصولات این بخش ها افزوده و با استفاده از قطعات سبک تر وزن آن ها کمتر می شود. به طور مثال مدل M5 در حدود 591 اسب بخار قدرت دارد اما مدل M5 Competition  در حدود 616 اسب بخار قدرت دارد.

به علاوه بی ام و سال گذشته و در نمایشگاه ژنوبا رونمایی از مدل Gran Coupe خبر از تولید سری 8 چهاردرب را داد. بی ام و برنامه داشت تا اول از مدل Gran Coupe  رونمایی کند و سپس به معرفی M8 بپردازد.

پیش از این فرنک ون میل رئیس بخش M اعلام کرده بود که مدل ام سری 8 هم زمان با مدل های عادی توسعه پیدا کرده  و این پروژه به صورت موازی جلو رفته است. مدل M توانایی های بیشتری در پیست های اتومبیل رانی از خود نشان خواهد داد و هندلینگ و دینامیک رانندگی بهتر و تند و تیز تری خواهد داشت. بسیاری از مشتریان این کمپانی خواهان مدل M اند و به همین دلیل مدل عادی اسپرت ترین مدل این سری نیست.

سری 8

بی ام و پس از 6 سال به مسابقات استقامت WEC با مدل مسابقه ای M8 GTE بازگشته است. این کمپانی دو خودرو را روانه این مسابقات کرده و در فصل اول نیز توانسته موفقیت های بسیار خوبی کسب کند و به رقابت با خودروهای مطرحی همچون فورد GT، فراری 488 و پورشه 911 در کلاس خود بپردازد.
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها