کد خبر : 5276

کراس‌اوور جدید کیا در راه است

کراس‌اوور جدید کیا در راه است

بعد از رونمایی سه مدل سید هاچ‌بک، استیشن و مدل زیبای شوتینگ‌بریک پروسید، شرکت کیا در حال آماده‌سازی چهارمین عضو خانواده این خودرو در قالب یک کراس‌اور کوچک است. این کراس‌اور جدید که به‌زودی وارد خانواده محصولات کیا خواهد شد در راستای تقاضای بالای بازارهای جهانی مختلف برای این سگمنت از خودروها طراحی و ساخته شده است.

به گزارش خودروتک، این خودرو را شرکت کیا در نمایشگاه ژنو سال آینده میلادی رونمایی و از تابستان آتی روانه بازار خواهد کرد.

شرکت کره‌ای کیا می‌گوید در حال حاضر بین دو مدل استونیک و اسپورتیج جای خالی یک مدل دیده می‌شود و برای پر کردن آن، همان‌طور که در تصاویر می‌توانید ببینید کیا دست‌به‌کار شده است. استفاده از پوشش استتاری زیادی روی بدنه بدین معنی می‌تواند باشد که کیا چیزی را می‌خواهد پنهان کند و به‌احتمال‌زیاد، با مدلی متفاوت‌تر از فقط یک نسخه با ارتفاع بالا از مدل هاچ‌بک روبه‌رو هستیم.

از جمله تغییرات قابل‌توجه آن می‌توان به افزایش ارتفاع تعلیق، باربند، تایرهای بزرگ‌تر و بخش عقب ظاهراً پهن‌تر اشاره کرد که در واقع تلاش کیا برای دادن ظاهری همچون شاسی‌بلند به خودرو محسوب می‌شود. می‌توان طراحی‌های متفاوت برای سپرهای جلو و عقب را هم در کنار تغییراتی جزئی داخل کابین برای لوکس‌تر کردن آن در مقایسه با مدل هاچ‌بک برای این کراس‌اور متصور بود.

با توجه به این که سید فقط در نسخه دیفرانسیل جلو تاکنون روانه بازار شده است، مدل استاندارد آن هم دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی می‌توان انتظار ارائه آپشن دو دیفرانسیل برای نسخه کراس‌اور این خودرو را داشت. این تصمیم شرکت منطقی است، زیرا کسانی که به دنبال مدل دو دیفرانسیل هستند معمولاً سراغ اسپورتیج می‌روند، ازاین‌رو، کراس‌اور کوچک‌تر جدید کیا نباید جا پای برادر بزرگ‌تر خود بگذارد.

گزینه‌های پیشرانه آن احتمالاً مانند دیگر مدل‌های سید از 1 و 1.4 لیتری بنزینی توربو و یک دیزلی 1.6 لیتری تشکیل خواهد شد. کیا جعبه‌دنده شش سرعته دستی را در کنار جعبه‌دنده دو کلاچه اتومات برای کراس‌اور کامپکت جدید خود ارائه خواهد کرد.

شایعاتی وجود دارند که شرکت کیا این کراس‌اور جدید را اسفند امسال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی می‌کند و از نیمه دوم سال 2019 در اروپا این خودرو وارد بازار خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها