کد خبر : 5105

کراس اوور برقی ریویان در لس آنجلس

کراس اوور برقی ریویان در لس آنجلس

تازه‌وارد دنیای خودروهای برقی، محصول دیگری را برای تسخیر بازار معرفی کرد. ریویان که پیش‌تر با پیکاپ فول‌سایز R1T خود شهرت پیدا کرده بود، این‌بار از شاسی‌بلند زیبایی به اسم R1S پرده‌برداری کرد. خودرویی که قرار است مراسم رسمی رونمایی از آن در نمایشگاه لس‌آنجلس باشد.

به گزارش خودروتک، شاسی‌بلند برقی ریویان در بالاترین سطح خود قادر است با یک مرتبه شارژ تا 659 کیلومتر را بپیماید.

شاید در ظاهر این دو خودرو روی یک پلتفرم طراحی شده باشند اما ویرایش شاسی‌بلند تفاوت عمیقی را در طراحی به‌ویژه در ستون اول خود تجربه کرده است. از سویی دیگر در عقب بزرگ‌تر R1S نسبت به R1T، این دو محصول را به‌خوبی از هم متمایز می‌کنند. دلیل این طراحی، ایجاد فضایی بیشتر برای سرنشیان عنوان شده است.

این شاسی‌بلند مانند برادر پیکاپ خود از چند نوع مشخصات فنی بهره می‌برد. نسخه پایه شامل همان پکیج باتری‌های 105 کیلووات ساعتی است که می‌تواند چهار موتور برقی را تغذیه کند. خروجی نهایی این خودروی غول‌آسای برقی 402 اسب‌بخار قدرت با 560 نیوتن‌متر گشتاور عنوان شده است. شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و سرعت نهایی 201 کیلومتر برساعت ثبت خواهد شد. مدل پایه با یک بار شارژ تا 386 کیلومتر پیمایش خواهد کرد. نمونه میانی با باتری‌های 135 کیلووات ساعتی می‌تواند به قدرت 753 اسب‌بخاری و گشتاور 1120 نیوتن‌متری دست پیدا کند. این یعنی کاهش شتاب صفر تا صد تا مرز 3 ثانیه و افزایش میزان پیمایش با یک بار شارژ تا 498 کیلومتر.

در نهایت بالاترین نسخه این خودرو نمونه‌ای است که مجهز به باتری‌های 180 کیلووات ساعتی شده و قدرتی معادل 700 اسب‌بخار و گشتاوری 1120 نیوتن‌متری فراهم می‌کند. صفر تا صد این مدل 0.2 ثانیه کمتر شده و میزان پیمایش آن نیز تا 659 کیلومتر افزایش یافته است. پیش‌تر اعداد و ارقامی معادل 7000 و 14000 نیوتن‌متر برای گشتاور این خودرو اعلام شده بود که باید اشاره کرد این روش محاسبه برای موتورهای برقی مرسوم است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها