کد خبر : 4989

رونمایی از تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۹

رونمایی از تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۹

تویوتا، نسخه‌ی جدیدی از خودروی پرفروش پریوس را معرفی کرده که در کنار تغییرات ظاهری جزئی به سیستم چهارچرخ محرک AWD هم مجهز شده است.

به گزارش خودروتک، زمانی که تویوتا، تیزر جدید تویوتا پریوس را حاوی این خودرو در یک مسیر برفی نشان می‌داد، می‌شد حدس زد که تغییرات مهمی در راه است. سرانجام با منتشر شدن اطلاعات دقیق این مدل توسط تویوتا مشخص شد که تویوتا برای بازار آمریکا نسخه چهارچرخ محرک (AWD) پریوس را عرضه خواهد کرد.

2019 Toyota Prius AWD-e

تویوتا سیستم چهارچرخ محرک جدید پریوس را AWD-e نامیده است. در این سیستم، ارتباط مکانیکی بین چرخ‌های عقبی و موتور خودرو وجود ندارد؛ بلکه برای محور عقب، یک الکتروموتور جداگانه در نظر گرفته شده است. این موتور الکتریکی جداگانه می‌تواند نیرو را تا سرعت ۹ کیلومتر بر ساعت به چرخ‌های عقب ارسال کند و در بهبود شتاب اولیه نیز موثر است. یک کامپیوتر با سنجش چسبندگی چرخ‌ها به‌صورت خودکار می‌تواند به دستور فعال شدن موتور برقی عقب را بدهد و تا حداکثر سرعت ۶۹ کیلومتر بر ساعت نیز نیرو را به چرخ‌های عقبی انتقال دهد.

2019 Toyota Prius AWD-e

کسانی که خیلی علاقه‌مند به پریوس هستند و اخبار این خودرو پیگیری می‌کنند، حتما می‌دانند که تویوتا چندسالی است این مدل را در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌کند؛ اما حالا با افزایش تقاضا برای خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند در بازار آمریکا، تصمیم گرفته تا این مدل را در آمریکا نیز عرضه کند تا شاید بتواند تاثیر مثبتی روی فروش پریوس در برابر افزایش روزافزون فروش کراس‌اورها داشته باشد. طبق پیش‌بینی‌های تویوتا، مدل AWD خواهد توانست ۲۵ درصد از فروش کل پریوس‌ها در آمریکا را به خود اختصاص دهد. فضای داخلی پریوس نیز کمی بزرگ‌تر از کراس‌اورهای کوچک بوده و همین، نقطه‌قوتی برای این خودرو در رقابت با کراس‌اورها به شمار می‌رود.

2019 Toyota Prius AWD-e

مصرف تویوتا پریوس چهارچرخ محرک در شهر ۴.۵ لیتر و در بزرگراه ۴.۹ لیتر است. بنابراین از نظر مصرف سوخت می‌توان پریوس را یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای دو دیفرانسیل موجود در بازار آمریکا دانست.

تغییرات تویوتا پریوس برای سال ۲۰۱۹ تنها محدود به سیستم چهارچرخ محرک AWD-e نیست و تویوتا تغییرات ظاهری جزئی نیز روی این مدل اعمال کرده که ظاهر آن را بیشتر به مدل پریوس پرایم شبیه کرده‌اند. مدل پایه‌ی تویوتا پریوس L Eco نام دارد و تیپ‌های دیگر آن شامل LE، XLE و Limited هستند. تویوتا دو رنگ جدید را که Supersonic قرمز و Electric Storm آبی نام دارند، به رنگ‌های قابل انتخاب برای پریوس اضافه کرده و در انتها رینگ‌های جدید ۱۵ اینچی از نوع دو رنگ روی مدل AWD-e نصب شده‌اند.

2019 Toyota Prius AWD-e

با ورود به داخل کابین پریوس ۲۰۱۹، با فضای آشنایی همانند قبل مواجه می‌شوید. یک نمایشگر ۴.۲ اینچی در کابین نصب شده که منوی مخصوص سیستم AWD-e هم به آن اضافه شده است. تیپ XLE مدل AWD-e به امکاناتی همچون گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در ۸ جهت و تودوزی SofTex مجهز شده و به‌صورت انتخابی نیز می‌توان باربند سقفی را برای آن سفارش داد. در بخش ایمنی، پریوس جدید خودرویی کامل بوده و تمام تیپ‌های آن به‌صورت استاندارد به پکیج امکانات ایمنی تویوتا مجهز هستند.

تویوتا هنوز قیمت دقیق پریوس AWD-e را اعلام نکرده و گفته شده که این اطلاعات سال آینده منتشر خواهند شد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها