کد خبر : 4728

پایان اسطوره فرانسوی

پایان اسطوره فرانسوی

شرکت آلپاین فرانسه تولید سوپراسپرت معروف خود A110 پریمیر ادیشن را پایان داد.

به گزارش خودروتک، با به پایان رسیدن تولید ویرایش پرمیوم، حالا وقت آن است که آلپاین تمرکز بیشتری را روی ویرایش‌های جدید این خودرو یعنی Pure و Legende بگذارد.

آلپاین که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های رنو به حساب می‌آید کوپه فوق را بعد از تولید دقیقاً هزار و 955 دستگاه به خاطره‌ها واگذار کرد. نکته جالب درباره این خودرو آن است که بخش قابل توجهی از تولیدات آن به‌محض رونمایی در سال گذشته، به صورت یک‌جا فروخته شدند. آخرین نمونه این خودرو طی هفته‌های آتی تحویل مشتری‌اش خواهد شد.

تمام مدل‌های A110‌ پریمیوم ادیشن این خودرو با ویژگی‌های صرفه‌جویی در وزن تولید شده بودند. مانند استفاده از رینگ‌های آلیاژی، صندلی‌های اسپرت و کمربند‌های یک‌تکه.

با به پایان رسیدن تولید ویرایش پرمیوم، حالا وقت آن است که آلپاین تمرکز بیشتری را روی ویرایش‌های جدید این خودرو یعنی Pure و Legende بگذارد. بد نیست بدانید این اسپرت فرانسوی مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 248 اسب‌بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر است. این همان پیشرانه‌ای است که پیش‌تر روی مگان RS دیده بودیم.

خروجی فوق توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به‌صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفرتا صد A110 معادل 4.5 ثانیه و سرعت نهایی آن 250 کیلومتر برساعت است.

قیمت این خودرو حسب آپشن‌هایی نظیر کمربندی ایمنی مسابقه‌ای، رینگ‌های 17 اینچی و یا چراغ‌های LED از قیمت پایه 60 هزار و 253 دلار آغاز می‌شود. در نمونه‌های گران‌تر شاهد استفاده از سیستم صوتی Focal، رینگ‌های 18 اینچ، صندلی‌های قابل تنظیم و صندلی‌های چرم هستیم که قیمت آن را به 65 هزار و 262 دلار رسانده است.

منبع: باما

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها