کد خبر : 4475

وی P8 GT؛ کراس اوور برقی از چین

وی P8 GT؛ کراس اوور برقی از چین

وِی (WEY) یکی از جدیدترین برندهای خودروساز چینی است که در سال 2017 متولد شده؛ این برند در واقع زیر مجموعه شرکت گریت وال (Great Wall) بوده و با هدف تولید شاسی بلندهای رده بالا و لوکس پایه گذاری شده است. کراس اوور P8 (با نام کامل WEY P8 GT) یکی از محصولات قدرتمند برند وی به شمار می رود. این خودرو در سال 2018 معرفی شده و به لطف طراحی بروز و پیشرانه هیبریدی توانمند، چینی ها بر روی موفقیت آن حساب ویژه ای باز کرده اند.

به گزارش خودروتک، حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو، وِی از نسخه کوپه کراس اوور P8 با پسوند GT رونمایی کرده است. بی تردید در نگاه نخست به WEY P8 GT شکل خاص بدنه و قسمت انتهایی آن جلب توجه خواهد کرد. این خودرو بر اساس زبان طراحی خاصی که پیشتر توسط طراح معروف بلژیکی یعنی پیر لکلرک به یادگار گذاشته شده، شکل گرفته است.

wey-p8-gt (1)

جلوپنجره بسیار بزرگ که محصولات لکسوس را در ذهن تداعی می کند، ویژگی بارز WEY P8 GT در نمای روبرو است. در دو طرف این جلوپنجره کرومی، چراغ های اصلی LED با زوایای تیز جا خوش کرده اند.

Wey P8 GT (1)

علاوه بر نمای خارجی، فضای داخلی P8 GT نیز حال و هوای خاصی دارد. مثل جلوپنجره، ورودی های دایره ای شکل مربوط به سیستم تهویه مطبوع هم به نظر می رسد از کابین محصولات مرسدس بنز الگوبرداری شده باشند.

wey-p8-gt (4)

پس از عادت کردن به شکل ورودی های هوا، نوبت به نمایشگر ایستاده بر روی داشبورد، کنسول مرکزی حجیم با دکمه های متعدد و فرمان D شکل می رسد تا چشمان بیننده را به سمت خود فرا بخوانند.

wey-p8-gt (5)

وی P8 GT از امکانات پیشرفته ای بهره می برد که از جمله آنها می توان به سیستم تشخیص چهره، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، کروز کنترل تطبیق پذیر و مجموعه ای از سیستم های کمکی راننده اشاره کرد.

wey-p8-gt (3)

مثل نسخه اصلی، نسخه GT از کراس اوور P8 نیز به یک پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز شده است. این پیشرانه شامل یک موتور 2 لیتری توربو و یک موتور برقی بر روی محور عقب می شود. به گفته وی، پیشرانه مذکور می تواند در مجموع 340 اسب بخار قدرت و 524 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک کراس اوور چینی ارقام واقعا مناسبی هستند.

wey-p8-gt (6)

آنطور که وی ادعا کرده، P8 GT در عرض 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه دست پیدا می کند که در صورت تبدیل شدن به واقعیت، قابل تحسین خواهد بود.

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز موتور برقی موجود بر روی محور عقب، بر عهده باتری 13 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. با تکیه بر این باتری که در قسمت کف صندوق عقب نصب شده، WEY P8 GT قادر است تا 50 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی پشت سر بگذارد.

wey-p8-gt (5)

برای رانندگی در مسیرهای مختلف، 8 حالت گوناگون تعریف شده که سه حالت مخصوص مسیرهای صعب العبور و آفرود است. بر اساس برنامه ریزی ها، فروش این کراس اوور کوپه بلافاصله پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی گوانگژو آغاز خواهد شد.

از آنجایی که مدل استاندارد P8 قیمتی در حدود 42 هزار دلار دارد، انتظار می رود قیمت نسخه GT کمی بیشتر از این رقم باشد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها