کد خبر : 4392

رقیب چینی ب ام و X5 آمد + تصاویر

رقیب چینی ب ام و X5 آمد + تصاویر

هونگ کی (Hongqi) یک خودروساز چینی است که در زمینه تولید مدل های لوکس و تشریفاتی فعالیت می کند. این برند در سال 1958 پایه گذاری شده و زیر مجموعه شرکت FAW محسوب می شود.

به گزارش خودروتک، برند هونگ کی که اسم آن به معنای "پرچم قرمز" است، تا سال 1981 به ساخت مدل های مخصوص برای جابجایی مقامات دولتی مشغول بود. از آن سال به بعد برند هونگ کی به خواب زمستانی رفت تا اینکه در میانه های دهه 90 میلادی دوباره احیا شد.

ronan-glon-hongqi-l5-shanghai

از سال 1995 تا 2006 عمده مدل های تولیدی هونگ کی در واقع مدل های خارجی تغییر نشان داده شده بودند. برای مثال آئودی 100 و لینکلن Lincoln Town Car برخی از این مدل ها بودند که با اندکی تغییرات در بازار چین با لوگوی هونگ کی به فروش می رسیدند.

با اتخاذ سیاست های جدید، اینک هونگ کی نیز مثل دیگر خودروسازان چینی در مسیر پیشرفت قرار گرفته و سعی دارد مدل هایی لوکس با استانداردهای جهانی برای هموطنان ثروتمند خود تولید کند.

hongqi_h7-6271

در نمایشگاه خودروی گوانگژو که این روزها در حال برگزاری است، هونگ کی از یک کراس اوور لوکس با نام HS7 رونمایی کرده است. درباره ابعاد دقیق این خودرو فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما چینی ها آن را رقیبی برای ب ام و X5 می دانند.

hongqi-hs7 (3)

هونگ کی HS7 از طراحی نسبتا ساده اما بروزی برخوردار است. در نگاه نخست به این کراس اوور جدید، جلوپنجره عظیم کرومی به همراه خطوط عمودی آن جلب توجه خواهد کرد. جالب اینکه مثل تمامی مدل های این کمپانی، برای ادای احترام به پیشینه و نام سازنده، نواری قرمز رنگ بر روی کاپوت دیده می شود، همچنین یکی از خطوط جلوپنجره نیز با رنگ قرمز تزئین شده است.

در نمای جانبی و عقب شاهد طراحی محافظه کارانه ای هستیم. اگر چه در این نماها المان خاصی خودنمایی می کند، اما در کل پیکره هونگ کی HS7 قابل قبول از آب درآمده است. البته در قسمت عقب نوار کرومی باریک که چراغ های اصلی را به هم متصل کرده و دو خروجی بزرگ اگزوز اندکی از سادگی بیش از حد این نما کاسته اند.

hongqi-hs7 (4)

در داخل کابین نیز طراحان هونگ کی رویه مشابهی را در پیش گرفته و عمدتا از اشکال ساده برای داشبورد استفاده کرده اند. مثل مدل های اخیر آئودی، کابین هونگ کی HS7 از سه نمایشگر دیجیتال بهره می برد.

آنطور که از روی تصاویر این کراس اوور لوکس می توان حدس زد، به دلیل بهره گیری از چرم و چوب و برخی اجزای فلزی، کیفیت کابین ظاهرا در سطح بالایی قرار دارد.

hongqi-hs7 (7)

به گزارش نشریات چینی، HS7 بر روی پلتفرم سدان H7 شکل گرفته است. این پلتفرم البته به شرکت تویوتا تعلق داشته و نسل پیشین سدان تشریفاتی Crown Majesta بر اساس آن تولید می شد.

برای تامین نیروی هونگ کی HS7 یک موتور 3 لیتری V6 توربو در نظر گرفته شده است. طبق شنیده ها این موتور توسط مهندسین FAW توسعه یافته و می تواند 338 اسب بخار قدرت و 445 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت آیسین گذاشته شده است.

به گفته مقامات هونگ کی، فروش HS7 از سال آینده در سرزمین مادری آغاز خواهد شد. درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که رقیبی برای ب ام و X5 محسوب می شود، باید انتظار رقمی بالا برای این کراس اوور لوکس چینی را داشته باشیم.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها