کد خبر : 4139

جگوار با مدل منحصر به فرد F-Type به رالی می آید

جگوار با مدل منحصر به فرد F-Type به رالی می آید

این روزها تمام خودروهای فعال در رقابت‌های رالی، روی پلتفرم هاچ‌بک‌های سایز کوچک پرتیراژ ساخته می‌شوند. گزینه‌های معروفی مانند فورد فیستا و فولکس‌واگن پولو؛ اما زمانی بود که شما می‌توانستید یک خودروی اسپرت را برای رالی آماده کنید. اکنون جگوار قصد دارد که آن دوران را با یکی از منحصربه‌فردترین ویرایش‌های اف تایپ زنده کند.

به گزارش خودروتک، این خودرو ادای دینی است به نسخه رویایی XK120 که درخشش بی‌نظیری در رالی آلپاین و دیگر رقابت‌های اوایل دهه 50 میلادی داشت.

درباره نسخه کوپه صحبت نمی‌کنیم. این خودرو بر اساس نمونه رودستر شکل گرفته و حالا بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به خودروهای مخصوص رالی شده‌ است.

گربه وحشی برای این خودرو سراغ پیشرانه‌ 2 لیتری توربوشارژ رفته است. قوای محرکه‌ای که به راحتی می‌تواند 296 اسب‌بخار قدرت را فراهم کند. شرکت تا این لحظه اطلاعاتی درباره نوع انتقال قدرت این خودرو منتشر نکرده است؛ یعنی نمی‌دانیم که اف تاپ فوق RWD (محور متحرک عقب) است و یا AWD (همه چرخ‌های متحرک)؛ اما چیزی که مسلم است شرکت در لیست فروش رسمی خود برای تیپ رودستر این خودرو یک ویرایش 4WD (چهار چرخ متحرک) تدارک دیده است.

این خودرو از نظر طراحی به لطف حضور گرافیک پرچم شطرنجی، ادای دینی کرده است به نسخه رویایی XK120 که درخشش بی‌نظیری در رالی آلپاین و دیگر رقابت‌های اوایل دهه 50 میلادی داشت.

جگوار این خودرو را کاملاً با استانداردهای FIA منطبق کرده است؛ یعنی برخلاف نمونه استاندارد مجهز به رول‌کشی اتاق، صندلی‌های مخصوص مسابقه و کپسول اطفای حریق داخل کنسول است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها