کد خبر : 3952

جزئیات بیشتر از ب ام و M8

جزئیات بیشتر از ب ام و M8

شرکت ب‌ام‌و اخیراً از مدل کاملاً جدید M850i کوپه و کانورتیبل رونمایی کرد و اکنون، آن‌ها پیش‌نمایشی از مدل M8 که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشند منتشر کرده‌اند.

به گزارش خودروتک، پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و بدون شک یکی از زیباترین مدل‌های خانواده شرکت و قوی‌ترین مدل تاریخ باواریایی‌ها خواهد شد.

در بیانیه خود، شرکت تأیید کرده که این خودرو در مسیر ورود به خط تولید قرار گرفته و بالاخره شایعات در مورد این که M8 از مدل M5 قوی‌تر خواهد بود را تأیید نموده است. درحالی‌که ب‌ام‌و اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی خودرو منتشر نکرده، گفته که M8 به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توربو TwinPower با بیش از 591 اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد.

عدد دقیق هنوز مشخص نیست، ولی مدل M5 کامپتیشن از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی خود 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این ترکیب فنی، M5 کامپتیشن صفر تا صد را در 3.3 ثانیه می‌تواند پر کند.

شباهت‌های M8 و M5 به همین مورد ختم نمی‌شود و شرکت تأیید کرده که M8 نیز از سیستم دو دیفرانسیل M xDrive استفاده خواهد کرد. این سیستم دو دیفرانسیل تمایل بیشتری به محور عقب داشته و یک حالت 2WD هم دارد. از آنجایی‌که این خودرو یک مدل M است، قطعاً تغییرات بیشتر و گسترده‌تری در مقایسه با مدل M850i خواهد داشت. ب‌ام‌و وارد جزئیات نشده، ولی گفته که این خودرو به یک سیستم تعلیق خاص که پایداری استثنایی، فرمان دقیق و دینامیک فوق‌العاده سر پیچ‌ها را به ارمغان آورده مجهز شده است.

شاسی M8 هم تغییراتی خواهد داشت و شرکت گفته مهندسان شاخه M توانسته‌اند مقاومت بدنه، قطعات شاسی و نقاط اتصال آن را افزایش بدهند. ب‌ام‌و ادعا کرده که M8 تقسیم وزن یکسان، طول بین دو محور مطلوب و طول بین دو چرخ بیشتری دارد.

جالب است بدانید ب‌ام‌و M8 در مقایسه با M850i سبک‌تر بوده و مرکز ثقل پایین‌تری هم دارد. هنوز معلوم نیست این کاهش وزن چگونه ایجاد شده، ولی شرک در ساخت مدل M850i قطعات و مواد اولیه سبک‌وزن مانند آلومینیوم، منیزیم و فیبر کربن استفاده کرده است. M850i آپشن سقف فیبر کربنی هم دارد و اگر روی مدل M8 شرکت آن را به‌صورت استاندارد عرضه کرد، تعجب نکنید.

ب‌ام‌و تأیید کرده که در سال 2019 از M8 کوپه رونمایی خواهد کرد. بعدها احتمال رونمایی نسخه‌های M8 کانورتیبل و M8 گرن کوپه هم وجود دارد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها