کد خبر : 3842

جانشین فاو بسترن معرفی شد

جانشین فاو بسترن معرفی شد

حدود 12 سال پیش و به‌صورت دقیق‌تر در سال 2006 بود که فاو به پشتوانه دانش فنی مزدا، زیرمجموعه جدیدی به‌نام بسترن خلق کرد. سری اول محصولات بسترن حتی از پلتفرم‌های مزدا بهره می‌بردند و جالب‌تر این‌که برخی از آن‌ها در کارخانه‌های مزدا در چین تولید می‌شدند. بیش از یک دهه تداوم حضور در بازار چین، فاو را متقاعد کرد که بسترن، جایگاه خوبی میان مشتریانش دارد و به همین دلیل نیز یک تصمیم انقلابی برای آن گرفته است؛ تولد بسترن با نامی جدید.

به گزارش خودروتک، برند جدیدی به‌نام بستیون حالا جایگزین بسترن شده؛ برندی که لوکس‌تر، مدرن‌تر و گران‌تر است.

اوایل تابستان امسال، فاو استراتژی‌اش را برای آینده بسترن، اعلام کرد. چینی‌ها از سال 2019 دیگر شاهد محصول جدیدی از خانواده بسترن نخواهند بود چراکه فاو عرضه محصولاتش را با برند بسترن متوقف کرده است. ولی این به معنای پایان بسترن نیست چون نسل جدید بسترن حالا با نام BESTUNE به بازار آمده.

برند جدید بستیون فقط در نام، تغییر نکرده بلکه زبان طراحی‌اش نیز نسبت به بسترن ارتقایافته است. بستیون هم لوکس‌تر و هم مدرن‌تر شده که یعنی بازار مشتریان سخت‌پسند فاو را نشانه گرفته است. بستیون طی سه سال آینده می‌خواهد 9 محصول مختلف را به بازار بفرستد که حداقل نیمی از آن‌ها از مدل‌های NEV یا خودروهایی با انرژی نو هستند.

هواداران بسترن خوب می‌دانند که فاو تاکنون لوگویی مختص این برند نداشت و همه محصولات بسترن را با همان لوگوی عقاب‌نشان آبی‌رنگ فاو به بازار می‌فرستاد. ولی بستیون دیگر از این قاعده پیروی نمی‌کند و لوگوی اختصاصی خودش را دارد. اگر به لوگوی مستطیل شکل بستیون دقت کنید، می‌بینید که شبیه یک پنجره نیمه‌باز طراحی شده؛ فاو از این لوگو به‌عنوان «پنجره‌ای رو به جهان» تعبیر می‌کند.

T77؛ اولین عضو خانواده بستیون

با داغ‌شدن بازار شاسی‌بلندها، بستیون نیز تصمیم گرفته تا نخستین محصولش یک شاسی‌بلند باشد نه یک سدان. نام این خودرو را T77 گذاشته‌اند که ابتدای سال 2018 و در نمایشگاه پکن، نسخه کانسپت آن را با نام T-Concept برای اولین‌بار دیدیم.

از جلوپنجره بسیار بزرگ این خودرو، چراغ‌های مجهز به LED جلو، پرهیز از خطوط اغراق‌آمیز در نمای جانبی و اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر، همگی بیانگر زبان طراحی کاملاً جدید فاو برای بستیون است. T77 به‌لحاظ ابعاد در سگمنت کراس‌اورهای متوسط جای می‌گیرد و تقریبا جثه‌ای مشابه بزرگترین عضو خانواده بسترن، یعنی بسترن X80 دارد.

  طول عرض ارتفاع فاصله محوری
بستیون T77 4,525mm 1,825mm 1,615mm 2,700mm
بسترن X80 4,620mm 1,820mm 1,695mm 2,675mm

نخستین خودرو جهان با هولوگرافیک

اگر کابین بستیون T77 را ببینید قطعا دو نکته برای‌تان جالب است. T77 از صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی بهره می‌برد که قرارگرفتنش درکنار مانیتور عریض کنسول، یادآور همان‌ کاری است که مرسدس از سال 2014 تا به امروز، در کابین برخی محصولاتش انجام می‌دهد.

ویژگی جالب دیگر T77 تجهیز آن به نمایشگر هولوگرافیک سه بعدی است که درست در بالای مانیتور کنسول جاسازی شده. فاو می‌گوید به‌لطف همین ویژگی، T77 نخستین محصول تولیدانبوه جهان است که از چنین آپشنی بهره می‌برد. برای این نمایشگر هولوگرافیک می‌توان سه کارکتر مختلف انتخاب کرد که به دستورات صوتی راننده، واکنش نشان داده و آن‌ها را اجرا می‌کنند. 

قلب مشترک با سنیا

فاو برای بستیون T77 از همان پیشرانه‌ای بهره گرفته که قبلاً هم در Senia R9 استفاده شده بود؛ پیشرانه‌ای توربوشارژ به حجم 1.2 لیتر که 143 اسب‌بخار و 204 نیوتن‌متر گشتاور دارد. T77 را می‌توان با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتومات سفارش داد ولی سیستم محرکه آن فقط به‌صورت دیفرانسیل جلوست.

گران‌ترین شاسی‌بلند فاو

از اواخر مهرماه 97، فروش T77 برای تحویل در اوایل آذر و به‌عنوان مدل 2019 در بازار چین آغاز شد. قیمت رسمی تیپ‌های این خودرو هنوز اعلام نشده ولی فاو به مشتریانش قول داده که عددی بین 100 تا 140 هزار یوآن (حدود 14 الی 20 هزار دلار) خواهد بود.

گران‌ترین تیپ T77 حدود 15 هزار یوآن بیشتر از از گران‌ترین تیپ بسترن X80 قیمت دارد و از این‌رو می‌توان به آن لقب «گران‌ترین کراس‌اور فاو» داد. جیلی امگرند X7، چانگان CS55 و هاوال H6 از جمله رقبای بستیون T77 در بازار چین هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها