کد خبر : 3832

اولین ملاقات «گزو ریسینگ» و تویوتا هایلوکس

اولین ملاقات «گزو ریسینگ» و تویوتا هایلوکس

همانطور که می‌دانید، تویوتا و بخش موتور اسپرتِ آن به نام گَزو ریسینگ (Gazoo Racing) مشغول کار روی مراحل پایانی ساخت سوپرا مدل 2020 هستند. اما در این حین تویوتا و گَزو ریسینگ در برزیل از یک نسخه ویژه از هایلوکس به نام GR اسپرت رونمایی کرده‌اند که باید بگوییم اتفاقی غیرمنتظره بوده است.

به گزارش خودروتک، برای اولین مرتبه است که بخش موتوراسپرت تویوتا پیکاپ‌های این شرکت را تیونینگ می‌کند. حالا با تغییراتی که روی هایلوکس اعمال کرده‌اند توانایی‌های آفرود آن ارتقا یافته است.

این پیکاپ ویژه که هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی سائو پائولو (São Paulo) در برزیل در معرض دید عموم قرار دارد، اولین مدل گَزو ریسینگ محسوب می‌شود که برای بازار این منطقه توسعه یافته است. البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که این پیکاپ جدید یک لقب دیگر را نیز به یدک می‌کشد: اولین محصول ساخته شده توسط بخش تویوتا گَزو ریسینگ که مخصوص شرایط آفرودی طراحی شده است.

هایلوکس GR اسپرت در مقایسه با مدل معمولی هایلوکس کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. یکی از وجوه تمایز این دو، جلوپنجره متفاوت مدل GR اسپرت است که نوشته تویوتا روی آن به چشم می‌خورد. از تجهیزات دیگر این پیکاپ مخصوص آفرود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلاپ گلگیرها
  • رکاب‌های جانبی لوله مانند
  • طرح‌های روی بدنه در نمای جانبی
  • گل پخش‌کن
  • چراغ‌های مه‌شکن از نوع LED
  • رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی مشکی رنگ

سبک طراحی خاص بدنه در فضای کابین هم به چشم می‌خورد و در این بخش شاهد چرم مشکی رنگ و دوخت‌های قرمز رنگ هستیم. همچنین آرم GR روی پشت سری صندلی‌های جلو قرار دارد. قسمت پشت آمپر تغییراتی داشته است و حتی روی کلید روشن و خاموش کردن موتور هم لوگوی GR به چشم می‌خورد.

به منظور ارتقای فرمان‌پذیری هایلوکس GR اسپرت، تنظیمات سیستم تعلیق هم به روز شده است که شامل کمک‌های جدید و فنرهای سفت‌تر برای چرخ‌های جلو می‌شود. به‌علاوه، عملکرد سیستم فرمان این پیکاپ ژاپنی هم بهبود یافته است.

اما نیروی مورد نیاز برای هایلوکس GR اسپرت توسط پیشرانه دیزلی 2.8 لیتری تامین می‌شود. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این قدرت از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود.

فروش تویوتا هایلوکس GR اسپرت اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و در سه رنگ مختلف عرضه می‌شود. هنوز قیمت این پیکاپ ژاپنی اعلام نشده، اما فقط 420 دستگاه از آن برای فروش در برزیل در نظر گرفته شده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها