کد خبر : 3807

جزئیاتی جدید از هیولای آپولو

جزئیاتی جدید از هیولای آپولو

آپولو IE با سرعت نسبتاً کمی در حال نزدیک شدن به خط تولید است. این ابرخودرو که سال 2017 رونمایی شد، در نمایشگاه‌های مختلفی تاکنون در سراسر جهان حضور داشته و هواداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. آپولو IE ظاهری شبیه به یک فضاپیمای فرازمینی دارد که هرلحظه ممکن است جنگی را شروع کند، ولی زیر طراحی بدنه فوق‌العاده خشن آن شاهد یک ابرخودروی فوق‌العاده قوی هستیم که قصد دارد در نهایت آرامش، با مدل‌هایی از فراری، لامبورگینی و دیگران به رقابت بپردازد.

به گزارش خودروتک، شرکت آپولو فقط 10 دستگاه از این خودرو، هرکدام به قیمت 2 میلیون و 600 هزار دلار تولید و از اوایل سال آتی میلادی روانه بازار خواهد کرد.

اوایل سال جاری، آپولو با شرکت HWA AG که در پروژه ساخت مرسدس CLK GTR افسانه فعالیت کرده بود، برای ساخت IE وارد همکاری مشترکی شد. شرکت HWA در این پروژه، وظیفه تولید نسخه‌های جاده‌ای هر دو مدل کوپه و رودستر آپولو IE را به عهده دارد. در کنار هم، دو شرکت هم‌اکنون در حال رفع ایرادهای احتمالی IE، قبل از وارد شدن به خط تولید هستند.

نورمن چوی، مدیرعامل آپولو دراین‌باره گفته: «ما از نتایجی که در آخرین تست، به‌عنوان مرحله‌ای دیگر از پروسه توسعه دینامیکی خودرو در همکاری با HWA AG انجام شده، بسیار راضی هستیم. برنامه طراحی و توسعه IE قبل از ورود به خط تولید در بالاترین سطح خود ادامه دارد و قبل از شروع تولید، به‌خوبی این ابرخودرو را هم در پیست و هم در جاده آزمایش می‌کنیم. این‌که بتوانیم بخش‌هایی از مراحل طراحی و توسعه این ابرخودرو را با هواداران IE در سراسر دنیا به اشتراک بگذاریم حسی بسیار فوق‌العاده است.»

آپولو IE از یک پیشرانه 6.3 لیتری با 780 اسب‌بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این مورد را در کنار وزن فوق‌العاده کم 1250 کیلوگرمی ‌که به لطف استفاده زیاد از فیبر کربن در بدنه و شاسی به‌دست‌آمده قرار دهید؛ حال شما به فرمولی کم‌نظیر برای ساخت یک ابرخودرو دست پیدا کرده‌اید. حداکثر سرعت آپولو IE تقریباً 333 کیلومتربرساعت ذکر شده است.

تحویل نخستین مدل‌های فروش رفته این ابرخودرو قرار است از سال آینده شروع شود. آپولو قصد دارد 10 دستگاه از این خودرو تولید کند و قیمت هرکدام، 2.6 میلیون دلار تعیین شده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها