کد خبر : 3802

شاسی بلند فیات تا 2023 می آید

شاسی بلند فیات تا 2023 می آید

فیات تصمیم دارد در بازار اتومبیل برزیل سهم بیشتری از خودروهای شاسی‌بلند داشته باشد. به همین منظور، این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل سائو پائولو (São Paulo) از یک شاسی‌بلند مفهومی رونمایی کرده است تا چشم‌اندازی از آینده مدل‌های شاسی‌بلند این برند ایتالیایی برای همگان ترسیم کند. این شاسی‌بلند مفهومی که فستبک (Fastback) نام دارد، شبیه به خودروهای کوپه بوده و شباهت آن در نمای جانبی به مرسدس بنز GLC کوپه غیرقابل انکار است.

به گزارش خودروتک، فیات تصمیم دارد تا سال 2023 میلادی، مبلغی معادل با 2.12 میلیارد دلار در کشور برزیل سرمایه‌گذاری و در این مدت 15 مدل جدید را در بازار برزیل معرفی کند.

اگر از نمای روبرو به فستبک نگاه کنید، دو ردیف چراغ مشاهده می‌کنید: ردیف اول زیر کاپوت قرار گرفته و ردیف دوم داخل جلوپنجره قرار دارد. اما اگر به نمای عقب این خودرو نگاه کنید، خواهید دید که انتخاب نام فستبک برای این مدل مفهومی بی‌دلیل نبوده است و خط سقف در این قسمت شبیه به خودروهای سگمنت فستبک است (به طور مثال فورد موستانگ فستبک). البته شباهت کلی طرح این خودرو به برخی مدل‌های شاسی‌بلند مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و قابل انکار نیست.

فیات در نمایشگاه سائو پائولو فقط نمای خارجی فستبک را در معرض نمایش قرار داده است و فضای کابین به دلیل شیشه‌های دودی بسیار تیره رنگ قابل رویت نیست.

فیات در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پلتفرم یا سیستم انتقال قدرت این شاسی‌بلند مفهومی منتشر نکرده است. البته از روی ابعاد این خودرو می‌توان حدس زد که پلتفرم آن با جیپ رنگید (Renegade)، جیپ کامپس (Compass) و فیات تورو (Toro) یکسان باشد.

آنتونیو فیلوسا (Antonio Filosa)، رئیس فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) در آمریکای لاتین، طی یک سخنرانی در نمایشگاه خودروی سائو پائولو اعلام کرد که این شرکت تصمیم دارد تا سال 2023 میلادی، مبلغ 8 میلیارد رئال برزیل معادل با 2.12 میلیارد دلار در کشور برزیل سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه گذاری در زمینه مدل‌ها، پیشرانه‌ها و سیستم‌های مولتی مدیای جدید خواهد بود. این خودروساز تصمیم دارد در این مدت 15 مدل جدید را در بازار برزیل معرفی کند. احتمال می رود نسخه تولید انبوه کانسپت فستبک یکی از همین 15 مدل باشد که می‌توان انتظار داشت سال 2020 در بازار این کشور عرضه شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها