کد خبر : 3800

کراس اوور جدید جیلی آمد

کراس اوور جدید جیلی آمد

مدتی پیش در سال جاری اطلاعاتی از یک کراس‌اور جدید از برند چینی جیلی درز کرده بود، اما اکنون این خودروساز چینی به طور رسمی مدل بین یوئه (Bin Yue) را برای بازار چین رونمایی کرده است.

به گزارش خودروتک، بین یوئه اولین کراس‌اور جمع‌وجور جیلی محسوب می‌شود که بر پایه پلتفرمی جدیدی به نام BMA ساخته می‌شود. همچنین یکی ازپیشرانه‌های آن به کمک ولوو طراحی و ساخته شده است.

بین یوئه اولین کراس‌اور جمع‌وجور جیلی محسوب می‌شود که بر پایه پلتفرمی جدیدی به نام BMA ساخته می‌شود. در مجموع می‌توان گفت این مدل جدید طراحی شیکی دارد و ورودی‌های هوا در آن طرحی اسپرت دارند.

در نمای جانبی روکش پلاستیکی مشکی رنگ به چشم می‌خورد و پنجره‌های جانبی نسبتاً باریک هستند. به دلیل استفاده از رنگ مشکی در ستون عقب، به نظر می‌رسد که سقف در این قسمت به نوعی در هوا شناور است؛ جایی که در انتها به یک اسپویلر بزرگ ختم می‌شود.

ابعاد خارجی این کراس‌اور چینی جدید عبارتند از 4330 میلی‌متر طول، 1800 میلی‌متر عرض، 1609 میلی‌متر ارتفاع و 2600 میلی‌متر فاصله محوری. با توجه به ارقام جدول می‌توان گفت بین‌یوئه کمی از ب‌ام‌و X1 کوچک‌تر، اما اندکی از آن عریض‌تر است.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که این کراس‌اور چینی فضای داخلی زیبایی نیز دارد. جیلی ادعا می‌کند فضای داخلی بین‌ یوئه برگرفته از کاکپیت هواپیماهای جت است. به علاوه، این شرکت چینی مدعی است بسیاری از اجزای کابین برگفته از جنگنده‌های مافوق صوت و سریع فیلم‌های جنگ ستارگان هستند.

اگرچه این ادعاها چندان واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسند، اما در هر صورت باید بگوییم کابین این کراس‌اور چینی طراحی زیبایی داشته و کیفیت مواد بکار رفته در آن مناسب به نظر می‌رسد. از نکات قابل توجه در کابین بین یوئه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه پشت آمپر دیجیتالی
  • صفحه نمایش 10.25 اینچی برای سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی با نسبت تصویر 8 به 3
  • روکش چرمی غربیلک فرمان
  • استفاده از فلز مات در قسمت‌های مختلف
  • سیستم تشخیص فرامین صوتی
  • سیستم‌های ارتباطی 4G و وای-فای
  • قابلیت به‌روز رسانی به صورت بی‌سیم (OTA)

جیلی دو نوع پیشرانه مختلف برای بین یوئه در نظر گرفته است. اولین نمونه که با همکاری ولوو ساخته شده است، یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.

بین یوئه با این پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه، می‌تواند در عرض 7.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. نکته جالب اینجاست که رقم اعلامی مصرف سوخت بین یوئه نیز با این پیشرانه مناسب بوده و طبق ادعای جیلی، این کراس‌اور جدید به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

البته مشتریانی که به عملکرد پیشرانه 1.5 لیتری احتیاج ندارند، می‌توانند یک پیشرانه 1.0 لیتری توربو را برای بین یوئه سفارش دهند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 134 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 205 نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی عرضه می‌شود که طبق ادعای جیلی در هر 100 کیلومتر 5.3 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.

از نظر ایمنی، این کراس‌اور جدید چینی به سیستم نیمه خودران سطح 2 مجهز شده است که در آن از رادار موج میلی‌متری و دوربین‌های HD استفاده شده است. به لطف این فناوری، بین یوئه می‌تواند تا سرعت 150 کیلومتر برساعت خودروهای جلویی را دنبال کرده و به صورت خودکار تعویض لاین انجام دهد. از نکات قابل توجه دیگر در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم پارک خودکار
  • سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری به همراه قابلیت تشخیص عابر پیاده
  • سیستم هشداردهنده نقاط کور

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها