کد خبر : 3588

لکسوس فوق مسابقه ای در راه است

لکسوس فوق مسابقه ای در راه است

شرکت لکسوس در پیست نوربورگ‌رینگ آلمان در حال آزمایش نسخه مسابقه‌ای و مختص پیست RC F است که به‌احتمال‌زیاد، GT نامیده خواهد شد.

به گزارش خودروتک، لکسوس قبل از رونمایی جهانی RC F GT مسابقه‌ای در لس‌آنجلس یا دیترویت، در حال انجام آخرین آزمایش‌های روی این خودرو در پیست نوربورگ‌رینگ است.

اگر این اسم به گوش شما آشنا می‌آید، دلیلش این است که لکسوس در سال 2015 یک مدل کانسپت به نام RC F GT رونمایی کرده بود. کانسپت مذکور به دلیل استفاده از فیبرکربن در بدنه، تقریباً 360 کیلوگرم از مدل استاندارد RC F وزن کم‌تری داشت.

با این استدلال، به‌احتمال‌زیاد RC F GT نهایی هم از فیبر کربن برای کاهش وزن نسبتاً بالای 1840 کیلوگرمی RC F استفاده خواهد کرد.

همان‌طور که حتماً حدس زده‌اید، RC F GT قرار است مبتنی بر فیس‌لیفت RC که اخیراً رونمایی شده ساخته شود. این مدل فیس‌لیفت از چراغ‌های جلوی جدید و برخی تغییرات داخل کابین بهره می‌برد. همان‌طور که از این تصاویر جاسوسی می‌توان متوجه شد، GT به یک باله بزرگ در عقب، گلگیرهای پهن‌تر و سپرهای جلو و عقب با طراحی تهاجمی‌تر مجهز شده است.

در مقایسه با RC F استاندارد، مدل GT به قطعات پرفورمنس مانند تایرهای چسبناک‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، تیونینگ اسپرت سیستم تعلیق و اگزوز ویژه با چهار سراگزوز مجهز خواهد شد.

با ورود به بازار، یکی از مواردی که RC F GT را از دیگر رقبای سگمنت خود جدا می‌کند پیشرانه آن است که تنها پیشرانه تنفس طبیعی 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی خواهد بود. هنوز معلوم نیست که آیا لکسوس تغییری در تیونینگ این پیشرانه 477 اسب‌بخاری ایجاد خواهد کرد یا نه.

ولی به نظر می‌رسد لکسوس به‌جای قدرت بیشتر، روی فرمان‌پذیری بهتر تمرکز کرده و اگر بتواند وزن خودرو را کاهش دهد، این خبری فوق‌العاده برای مشتریان احتمالی RC F GT خواهد بود.

ازآنجایی‌که لکسوس قبلاً RC کوپه فیس‌لیفت را رونمایی کرده، به‌احتمال‌زیاد خیلی زود شرکت از RC F GT هم رونمایی می‌کند. زمان زیادی تا شروع به کار نمایشگاه لس‌آنجلس باقی نمانده و بعدازآن هم نمایشگاه دیترویت را پیش رو داریم، به اعتقاد ما شرکت در یکی از این دو نمایشگاه معرفی جهانی لکسوس RC F GT را برگزار خواهد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها