کد خبر : 3580

آئودی Q8 نیامده تیون شد

آئودی Q8 نیامده تیون شد

شرکت آئودی خودرو Q8 مدل 2019 را به‌عنوان پرچم‌دار شاسی‌بلندهای خود چندی پیش رونمایی کرد. این خودرو را می‌توان بهترین خودروی شرکت هم از نظر قدرت و مشخصات فنی و هم ازنظر میزان لوکس بودن به‌حساب آورد. هرچند، زمانی که آن را کنار یک Q7 قرار می‌دهید، خیلی بزرگ‌تر از آن به نظر نمی‌رسد. فقط کافی است به این تصویر که توسط شرکت Vossen Wheels منتشر شده نگاه کنید. در این تصویر، Q8 بیشتر شبیه به یک خودروی هاچ‌بک شبیه است که ارتفاع سیستم تعلیق آن را افزایش داده‌اند تا یک شاسی‌بلند که ارتفاعش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خودرتک، شرکت Vossen Vossen اولین شرکتی است که برای پرچم‌دار جدید شاسی بلندهای آئودی، رینگ طراحی می‌کند.

واقعاً ارتفاع سیستم تعلیق را کاهش داده، ولی حتی یک Q8 استاندارد هم شاسی‌بلند خیلی مرتفعی نیست. استفاده از رینگ‌های بزرگی که کل فضای بین گلگیر و تایر را پر کرده‌اند هم کمکی به این موضوع نمی‌کند. زمانی که به ابعاد دو خودرو نگاه می‌کنید، بهتر و راحت‌تر می‌توان خطای دید را متوجه شد و درک کرد. Q8 طول کم‌تری در مقایسه با Q7 دارد، ولی طول بین دو محور بیشتر آن، طول خودرو را برجسته می‌کند. Q8 از سوی دیگر پهن‌تر هم بوده، ولی همان‌طور که گفتیم، اندکی از Q7 کوتاه‌تر است. روی‌هم‌رفته، این ابعاد، که فقط چند سانتی‌متر با هم تفاوت دارند، ظاهری اسپرت و تهاجمی به Q8 داده‌اند.

خودرو به رینگ‌های طلایی‌رنگ 17 اینچی ساخت Vossen مجهز شده است. شرکت Vossen در تصویری که از این خودرو هم روی اینستاگرام و هم توییتر منتشر کرده، شرکت H&R Springs را تگ کرده است. بهترین حدس ما این است که Vossen از قطعات این شرکت برای کاهش ارتفاع آئودی Q8 استفاده نموده است. متاسفانه، Vossen هنوز اطلاعات زیادی در مورد این Q8 جذاب منتشر نکرده، البته احتمال این‌که Vossen پیشرانه خودرو را هم تقویت کرده باشد خیلی زیاد نیست.

Q8 در ابتدا فقط با یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی دیزلی با 286 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور روانه بازار خواهد شد. سال بعد، شرکت گفته یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی با نام 55 TFSI را نیز برای این خودرو ارائه خواهد کرد. این پیشرانه در بازار آمریکا هم قرار است ارائه شود. به‌احتمال‌زیاد، خبری از پیشرانه‌های دیزلی برای بازار آمریکا هم نخواهد بود. اخیراً تصاویر جاسوسی از یک نسخه اسپرت تر این شاسی‌بلند به نام RS Q8 منتشر شده بود. این مدل بعد از رونمایی، به رقابت ب‌ام‌و X6 M و مرسدس‌بنز GLE 63 کوپه خواهد رفت. گفته می‌شود این خودرو پیشرانه‌ای هیبریدی با 670 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

با شروع تحویل Q8 به مشتریان، این رینگ‌های Vossen قطعاً می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی باشند که می‌خواهند شاسی‌بلند Q8 خود را خاص‌تر کنند.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها