کد خبر : 2601

مرسدس بنز GLC L رونمایی شد

مرسدس بنز GLC L رونمایی شد

علاقه شدید مردم چین به نسخه‌های با فاصله محوری طویل بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. آخرین خودرویی که این فرمول ویژه بازار چین روی آن اعمال شده شاسی‌بلند مرسدس‌بنز GLC است که نسخه عادی آن مدت‌هاست در این کشور حضور دارد و مردم به‌خوبی با آن آشنا هستند.

به گزارش خودروتک، این خودرو در کنار نسخه استاندارد GLC توسط جوینت ونچر پکن – بنز که توسط دو شرکت بایک و دایملر تاسیس شده، ساخته خواهد شد. البته تقاضای زیادی در بازار برای نسخه طویل این شاسی‌بلند وجود داشت و مرسدس‌بنز، با رونمایی از GLC L به این تقاضا پاسخ داده است. تصاویری از این خودرو را هفته پیش دیده بودیم.

از نظر ظاهری، خودرو تفاوت زیادی با GLC استاندارد ندارد و فقط اگر از کناره‌ها به‌دقت به خودرو نگاه کنید، اندکی ابعاد آن بزرگ‌تر شده است. مهندسان مرسدس‌بنز برای طراحی این خودرو فاصله بین محورها را 100 میلی‌متر افزایش داده و به همین دلیل، درهای عقب کمی طولانی‌تر شده‌اند.

روی‌هم‌رفته، مرسدس‌بنز GLC L مدل 2018 ابعادی معادل 4765 میلی‌متر طول، 1898 میلی‌متر عرض و 1648 میلی‌متر ارتفاع و طول بین دو محوری برابر با 2973 میلی‌متر دارد. از این نظر، خودرو بسیار شبیه به رقیب خود، آئودی Q5 L است.

همان‌طور که حدس زده‌اید، سرنشین‌های ردیف عقب بیش‌تر از همه از این افزایش طول بین دو محور بهره خواهند برد. همان‌گونه که در تصاویر می‌توان دید، سرنشین‌های عقب GLC L فضای پا و زانوی بسیار خوبی در اختیار دارند.

در بخش پیشرانه‌ها، GLC L هیچ تفاوتی با نسخه استاندارد خود ندارد. مجموعه پیشرانه‌های آن شامل سه پیشرانه 2 لیتری توربو می‌شود که همگی از GLC استاندارد قرض گرفته شده‌اند. این سه پیشرانه به ترتیب 181، 208 و 241 اسب‌بخار قدرت دارند. سه نسخه این خودرو که به این پیشرانه‌ها مجهز هستند به ترتیب GLC 200 L 4Matic، GLC 250 L 4Matic و GLC 300 L 4Matic نام دارند.

مرسدس‌بنز GLC L توسط شرکت خودروسازی پکن - بنز (BBAC) که یک جوینت‌ونچر بین دایملر و بایک است وارد خط تولید خواهد شد. این شرکت همچنان قصد دارد به تولید نسخه استاندارد GLC در کنار این مدل جدید ادامه بدهد. قیمت نسخه GLC L طبق گزارش‌ها تقریباً 10 هزار یوان (معادل 1450 دلار) بیشتر از مدل استاندارد است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها